عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این منطقه آزاد ظرفیت‌ بالایی در زمینه صنایع دستی دارد گفت: بازاریابی مهم‌ترین چالش صنایع دستی و خانگی در منطقه آزاد اروند به شمار می‌رود. به گزارش ایرنا حسین گروسی چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سنتی در محل موزه […]

عصر خوزستان:

بازاریابی مهم‌ترین چالش صنایع دستی و خانگی در منطقه آزاد اروند است

آبادان – ایرنا – سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این منطقه آزاد ظرفیت‌ بالایی در زمینه صنایع دستی دارد گفت: بازاریابی مهم‌ترین چالش صنایع دستی و خانگی در منطقه آزاد اروند به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا حسین گروسی چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سنتی در محل موزه آبادان ، ضمن اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در منطقه، بازاریابی را مهم ترین چالش صنایع دستی و خانگی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی به نمایش گذاشته شده که نشان از عشق و علاقه تولید کنندگان دارد. 

وی بیان کرد: صنایع دستی و صنایع کوچک در همه کشورهای پیشرفته بیش از ۵۰ درصد مشاغل را تشکیل می‌دهند، این موضوع مهمی است که باید در منطقه آزاد اروند نیز به آن اهمیت داده شود زیرا با کم‌ترین هزینه می‌توان بیشترین اشتغال را در این بخش ایجاد کرد.

گروسی با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر برآورده کردن بخشی از نیازهای جامعه، می‌تواند با حمایت مناسب و بازیابی به توسعه اقتصادی کمک کند، اظهار داشت: باید از طریق فضای مجازی به بهترین شکل ممکن صنایع دستی این منطقه را معرفی کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه باید این ظرفیت را توسعه داد و بازار کار را برای هنرمندان صنایع دستی پیدا کرد گفت: ایجاد فضای مناسبی برای معرفی کارهای دستی در منطقه آزاد اروند ضروری است.

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی آبادان صبح‌ از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در موزه آبادان بر پا است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون واقع است. 
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: ایرنا