عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه فعالیت کتابخانه های عمومی این استان از ۲۴ مهر ماه به حالت عادی باز می گردد گفت:کتابخانه های عمومی از شنبه آینده برای اعضا و دوستداران کتاب در شهرستان های آبی با ظرفیت کامل دایر هستند. عباس حسین زاده روز چهارشنبه ، […]

عصر خوزستان:

فعالیت کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ۲۴ مهر به حالت عادی باز می‌گردد

اهواز – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه فعالیت کتابخانه های عمومی این استان از ۲۴ مهر ماه به حالت عادی باز می گردد گفت:کتابخانه های عمومی از شنبه آینده برای اعضا و دوستداران کتاب در شهرستان های آبی با ظرفیت کامل دایر هستند.

عباس حسین زاده روز چهارشنبه ، اظهار داشت:با توجه به تغیر وضعیت کرونایی استان خوزستان از وضعیت قرمز به زرد و در برخی شهرستان ها آبی از این پس کتابخانه های استان خدمات حضوری ارائه کرده و کتابداران در ۲ نوبت کاری صبح و عصر در کتابخانه ها حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی اجباری است خاطر نشان کرد : سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی در شهرستان های آبی با تمام ظرفیت و در شهرستان های زرد با ۵۰ درصد ظرفیت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌ فعال خواهند بود.

حسین زاده تصریح کرد: کتابخانه های عمومی استان خوزستان در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۷.۳۰ تا ساعت ۱۹.۳۰ و کتابخانه مرکزی خوزستان تا ساعت ۲۱ فعال هستند.

به گزارش ایرنا کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و با مساعدتر شدن شرایط فعالیت کتابخانه‌ها تنها در حد امانت کتاب و حضور کتابداران به صورت پاره وقت بود.

استان خوزستان دارای ۲۲۴ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۱۰ رده موضوعی است. ۱۸۲ باب از کتابخانه های خوزستان نهادی ،۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا