عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس اورژانس خوزستان گفت: یک تیم تخصصی پزشکی برای تشخیص و درمان بیماران به مناطق زلزله زده اندیکا اعزام شد. به گزارش ایرنا دکتر فرهنگ کره بندی چهارشنبه شب در این خصوص اظهار داشت: به دنبال وقوع چند زلزله در اندیکا و نیاز مردم منطقه به خدمات بهداشتی، درمانی، مراقبتی […]

عصر خوزستان:

اعزام تیم پزشکی به مناطق زلزله زده اندیکا

اهواز – ایرنا – رییس اورژانس خوزستان گفت: یک تیم تخصصی پزشکی برای تشخیص و درمان بیماران به مناطق زلزله زده اندیکا اعزام شد.

به گزارش ایرنا دکتر فرهنگ کره بندی چهارشنبه شب در این خصوص اظهار داشت: به دنبال وقوع چند زلزله در اندیکا و نیاز مردم منطقه به خدمات بهداشتی، درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی تیم تخصصی پزشکی جهت تشخیص و درمان بیماران، روانه مناطق صعب العبور روستای چلو از توابع اندیکا شد.

وی افزود: در روز اول استقرار این تیم پزشکی؛ بیش از ۲۵۰ نفر ویزیت شدند که ۴۵ نفر از آنها کودک، یک نفر مشکوک به سکته قلبی، ۴۰ نفر قلبی، ۴۰ نفر اعصاب و روان بودند.

رییس اورژانس خوزستان گفت: تجهیزات کاملی از جمله آزمایشگاه سیار، آمبولانس، داروهای مورد نیاز نیز به همراه تیم اعزامی به منطقه ارسال شد. تاکنون مشکلی از نظر خدمات پزشکی درمانی در منطقه زلزله زده اندیکا وجود نداشته است.

وی افزود: متخصص اطفال، اعصاب و روان، قلب، پزشک عمومی، داروساز، ماما، تکنسین فوریت ها و رئیس اورژانس لالی و اندیکا همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی و مسجدسلیمان اکیپ اعزامی این مجموعه بودند.

از ۱۲ تا ۱۹ مهرماه جاری پنج زمین لرزه در شهرستان اندیکا رخ داد که بزرگترین آنها ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا