عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران این‌جمعیت تاکنون به پنج هزار و ۲۴۰ آسیب دیده از زلزله در شهرستان اندیکا امدادرسانی کردند. به گزارش ایرنا علی پهلوان پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این امداد رسانی در قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت،نایلون پوششی و بشکه […]

عصر خوزستان:

امدادرسانی به پنج هزار و ۲۴۰ آسیب دیده از زلزله در شهرستان اندیکا

اهواز- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران این‌جمعیت تاکنون به پنج هزار و ۲۴۰ آسیب دیده از زلزله در شهرستان اندیکا امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا علی پهلوان پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این امداد رسانی در قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت،نایلون پوششی و بشکه های نگهداری آب ،بسته های غذایی شامل برنج ،حبوبات، کنسروجات و اقلام بهداشتی بوده است.

وی گفت: چندین سورت پرواز نیز توسط ۲ بالگرد امدادی این جمعیت در روند امداد رسانی به روستاهای سخت عبور و متأثر از زلزله اندیکا انجام گرفته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه این جمعیت در کنار امداد رسانی برای محرومیت زدایی در این منطقه نیز ورود کرده است گفت: این جمعیت با اعلام کد دستوری  #۶۱*۱۱۲* و یا شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴پویش همدلی و مهربانی جهت دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان شهرستان اندیکا را راه اندازی کرده است و از خیران دعوت می شود با پیوستن در این پویش در این امر خداپسندانه و بشردوستانه شریک و سهیم شوند.

وی تصریح کرد: نقش خانه های هلال به ویژه در زمینه های آموزش های پیشگیرانه و امدادی به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوادث،کاهش سطح خطر پذیری و افزایش تاب آوری بسیار حائز اهمیت است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آسیب رسیدن به سازه های تعدادی از مدارس اندیکا بر اثر وقوع زلزله های اخیر بیان کرد:با توجه به حضوری برگزار شدن مدارس در این مناطق و برای حفظ سلامت دانش آموزان مقرر شده است تا سرپناه های موقتی با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش عشایری شهرستان اندیکا ایجاد شود.

پنج زمین لرزه از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مهر ماه در شهرستان اندیکا به وقوع پیوست که باعث وارد کردن آسیب به منازل و مدارس این منطقه و مصدوم شدن چندین نفر شد.

طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس خوزستان زلزله های اخیر باعث آسیب زدن به ۵۰ مدرسه در این منطقه شده است.

امدادرسانی هوایی و زمینی به این منطقه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا