عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – بخشدار اروندکنار گفت: علت مرگ تعدادی از دام های سنگین در یکی از روستاهای دهستان نصار بخش اروندکنار در حال بررسی است. صادق جلالی پنجشنبه ، اظهار داشت:پس از اطلاع از مرگ دام‌های سنگین در یکی از روستاها با هماهنگی بخشداری و دامپزشکی موضوع به صورت میدانی بررسی شد. […]

عصر خوزستان:

بخشدار:علت مرگ دام‌های سنگین در اروندکنار در حال بررسی است

آبادان – ایرنا – بخشدار اروندکنار گفت: علت مرگ تعدادی از دام های سنگین در یکی از روستاهای دهستان نصار بخش اروندکنار در حال بررسی است.

صادق جلالی پنجشنبه ، اظهار داشت:پس از اطلاع از مرگ دام‌های سنگین در یکی از روستاها با هماهنگی بخشداری و دامپزشکی موضوع به صورت میدانی بررسی شد.

وی افزود:در بررسی اولیه مشخص شد که علت مرگ این حیوانات بر اثر یک نوع بیماری بوده و ارتباطی با آب منطقه ندارد.

جلالی گفت:تاکنون آمار دقیقی از تعداد دام‌های تلف شده در دست نیست و موضوع در دست بررسی بیشتر است.

سرپرست دامپزشکی آبادان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت مرگ دام‌های سنگین در دهستان نصار را بیماری شاربن اعلام کرد و افزود:اقدام لازم برای واکسینه کردن دام‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

اسداله عباسی افزود:هم اکنون گروه‌های دامپزشکی به صورت ویژه با تهیه واکسن در حال واکسینه کردن دام‌های اهالی تا شعاع خاصی در منطقه هستند.

وی افزود:۲۰۰ دٌز واکسن برای تزریق تهیه و تا روز جمعه به دام‌های منطقه تزریق خواهند شد.

بیماری شاربن در گوسفند، بز و گاوها مشاهده می­ شود و عامل باکتریایی ایجاد کننده این بیماری اغلب از طریق خوراک و آب آلوده موجب بروز بیماری در دام­‌ها می­ شود.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان است و شغل اهالی منطقه دامداری، کشاورزی و صیادی است.

منبع: ایرنا