عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری اهواز گفت: برنامه های مدیریت شهری باید به صورتی تدوین شود که تامین منابع پایدار برای شهرداری را به دنبال داشته باشد. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر اهواز بیان کرد: این […]

عصر خوزستان:

استاندار خوزستان:تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری اهواز ضروری است

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری اهواز گفت: برنامه های مدیریت شهری باید به صورتی تدوین شود که تامین منابع پایدار برای شهرداری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر اهواز بیان کرد: این زاویه نگاه که شورای شهر فردی را به عنوان شهردار منصوب کند و استاندار اعتبارات مورد نیاز را در اختیار شهردار قرار دهد درست نیست بلکه شهرداری باید بتواند با استفاده از پتانسیل های مختلف و ظرفیت های موجود برای اداره امور شهری درآمدزایی نمایند.

وی اظهار داشت: مطالبات شهرداری اهواز بر حق است و این مطالبات را باید پیگیری کرد، در موارد خاص می توان شرکت بدهکار را دعوت نمود و برای پرداخت بدهی به شهرداری از روش تقسیط و مهلت استفاده کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر شرکتی بدهی خود به شهرداری اهواز را قبول نداشته باشد باید یک هیات حل اختلاف به موضوع رسیدگی کند تا مطالبات شهرداری تعیین تکلیف شود گفت: مشکلات شهر اهواز گسترده است، مسایل و مشکلاتی چون قطار شهری، حاشیه نشینی، آبهای سطحی در اهواز باید دسته بندی شده و در نشست های تخصصی رسیدگی شوند.

خلیلیان بیان کرد: برای حل اختلاف میان شهرداری اهواز و شهرداری کارون باید نشستی برگزار شود تا این اختلاف در زمینه تقسیمات شهری تعیین تکلیف شود.

خلیلیان گفت: برای پروژه های دفع فاضلاب و آبهای سطحی نیز لازم است کارها تسریع شود و هماهنگی بین بخشی که مورد نیاز است در سریع ترین زمان صورت گیرد.

منبع: ایرنا