عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – بخشدار اروندکنار آبادان با تایید تلف شدن تعدادی از دام های سنگین یکی از روستاهای این بخش به علت بیماری شاربن علامتی گفت: اقدام لازم برای مهار این بیماری در منطقه انجام شده است. صادق جلالی یکشنبه ، اظهار داشت:با هماهنگی دامپزشکی و تامین ۷۰۰ دٌز واکسن دام‌های اهالی […]

عصر خوزستان:

بیماری شاربن علامتی باعث مرگ تعدادی دام در اروندکنار آبادان شد

آبادان – ایرنا – بخشدار اروندکنار آبادان با تایید تلف شدن تعدادی از دام های سنگین یکی از روستاهای این بخش به علت بیماری شاربن علامتی گفت: اقدام لازم برای مهار این بیماری در منطقه انجام شده است.

صادق جلالی یکشنبه ، اظهار داشت:با هماهنگی دامپزشکی و تامین ۷۰۰ دٌز واکسن دام‌های اهالی دهستان نصار بخش اروندکنار به صورت ضربتی واکسینه شدند.

وی به تلف شدن ۱۵ راس دام سنگین اهالی دهستان نصار بر اثر این بیماری اشاره کرد و گفت:روستائیانی که دام خود را بیمه کرده باشند خسارت دریافت و دامدارانی که بیمه ندارند می‌توانند به مرکز ترویج جهاد اروندکنار مراجعه و نسبت به خود اظهاری تلف شدن دام خود اقدام کنند.

جلالی گفت:بیماری شاربن در منطقه کنترل شده و بیماری کشنده دام روستائیان را تهدید نمی‌کند.

بیماری شاربن علامتی یک بیماری عفونی حاد در دام  است که موجب بروز نشانه هایی چون التهاب عضلانی و توکسمی شدید می شود. این بیماری بیشتر در گاوها، گاومیش ها و گاها در گوسفند و بز بروز می کند.

بیماری شاربن علامتی یک بیماری بسیار خطرناک بوده و معمولا تلفات زیادی به دنبال دارد.

بخش اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان است و شغل اهالی منطقه دامداری، کشاورزی و صیادی است.

منبع: ایرنا