عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مصرف بی‌رویه فست فودها و غذاهای پرچرب در جامعه موجب گسترش بیماری‌های غیرواگیر و خطرناکی مانند چربی کبد شده است. به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، داود سلمان پور روز یکشنبه در آیین تجلیل از مسوولان و کارشناسان مدیریت […]

عصر خوزستان:

مصرف بی‌رویه فست فود موجب گسترش چربی کبد شده است

دزفول-ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مصرف بی‌رویه فست فودها و غذاهای پرچرب در جامعه موجب گسترش بیماری‌های غیرواگیر و خطرناکی مانند چربی کبد شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، داود سلمان پور روز یکشنبه در آیین تجلیل از مسوولان و کارشناسان مدیریت غذای و دارو در سالن آفتاب افزود: توجه و نظارت بر محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع غذایی سلامت محور که با هماهنگی بین سازمانی و نظارت‌های مستمر آنها انجام می‌شود می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

وی ادامه داد: متأسفانه مصرف بی‌رویه فست فودها و غذاهای پرچرب در جامعه در حال گسترش بیماری‌های غیرواگیر و خطرناکی مثل چربی کبد شده است که این بیماری طبق آمارهای موجود یکی از خطرناک ترین و مرگبارترین بیمارها در آینده محسوب می‌شود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همه ساله  هفته آخر مهرماه شعارهایی در سطح جهانی و ملی مطرح می‌شود تا خط مشی و راهکاری برای فعالیت یکسال آینده باشد؛ شعار جهانی امسال، رفتار ما آینده را می‌سازد و شعار ملی، آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا است.

طبق تقویم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه ساله هفته آخر مهرماه بعنوان هفته غذا و ۲۴ مهرماه مصادف با ۱۶ اکتبر روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

در این آیین از مسوولان و کارشناسان مدیریت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول قدردانی شد.

منبع: ایرنا