عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – بازدیدهای سر زده و بدون هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای استاندار جدید خوزستان حکایت از خداحافظی با پشت میز نشینی و تغییر در مدیریت سنتی گذشته و رویکرد جدید دارد. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان که تنها چند هفته است سکان استانداری خوزستان را در دست گرفته گویا قصد […]

عصر خوزستان:

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

اهواز – ایرنا – بازدیدهای سر زده و بدون هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای استاندار جدید خوزستان حکایت از خداحافظی با پشت میز نشینی و تغییر در مدیریت سنتی گذشته و رویکرد جدید دارد.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان که تنها چند هفته است سکان استانداری خوزستان را در دست گرفته گویا قصد دارد به مدیریت پشت میز نشینی خاتمه داده و همه مدیران را تشویق کند که برای توسعه استان باید رویکردی جدید در مدیریت خود ایجاد کنند.

خلیلیان در نخستین سخنرانی خود  در جمع مدیران استان بر نیاز به پیگیری و وجود برنامه عملیاتی برای حل مشکلات خوزستان تاکید کرد و لازمه رفع مشکلات را حضور میدانی در مناطق مختلف استان عنوان کرد.

وی تنها چند ساعات پس از شروع کار خود در استانداری خوزستان به یکی از مناطق اهواز رفت تا نشان دهد رویکرد جدیدی در مدیریت استان شکل گرفته و  آن  هم فاصله گرفتن از مدیریت پشت میزی  در راستای مدیریت امور استان  است.

 استاندار خوزستان در این مدت یک ماهه مدیریت خود  بازدیدهای مستمر میدانی خود از طرحهای عمرانی را در دستور کار قرار داده  و تلاش کرده با حضور میدانی در نقاط مختلف و دیدار چهره به چهره با مردم مشکلات را از نزدیک آسیب شناسی کند.

نخستین بازدید استاندار خوزستان از نقاط دچار پس زدگی فاضلاب در اهواز 

استاندار خوزستان در نخستین بازدید سرزده و میدانی به مناطق مختلف اهواز که دچار پس زدگی فاضلاب بودند رفت و مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

فرسودگی شبکه فاضلاب و نبود خط دفع آب های سطحی باعث وقوع آبگرفتگی های گسترده در چند سال اخیر در اغلب مناطق استان و همچنین شهرستان اهواز شده است.

 استاندار خوزستان در این بازدید از مسوولان ذیربط در سطوح مختلف خواست پیرامون این مساله نشستی داشته باشند و با مشارکت شورای شهر، آبفا و شرکت های مرتبط با موضوع و با هماهنگی استانداری در فرصت باقیمانده تا فصل بارندگی برنامه ای عاجل تهیه و اجرایی نمایند همچنین راهبرد رفع مشکل فاضلاب با هماهنگی بین دستگاه ها در همه شهرهای استان دنبال شود.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بررسی مشکلات اهالی مناطق کم برخوردار شهرستان کارون

استاندار خوزستان ۱۹ شهریور با حضور در شهرستان کارون از مناطق کم برخوردار شهرستان بازدید کرد و در گفت و گو با گروه های جهادی مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید استاندار خوزستان به مدیران دستگاه های ذیربط دستور داد هر چه سریعتر برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند. 

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید سرزده استاندار خوزستان از مرکز واکسیناسیون خیابان حجت اهواز

صادق خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه شنبه ۲۰ شهریور ماه طی بازدیدی سرزده از مرکز واکسیناسیون خیابان حجت واقع در زیتون کارمندی از نحوه خدمات رسانی  در این مرکز به مراجعان و تلاش های مجدانه این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

مرکز واکسیناسیون خیابان حجت اهواز نخستین  مرکز واکسناسیون در کشور بود که کار واکسناسیون را به صورت ۲۴ ساعته انجام داد.

 این مرکز توسط یک خیر و در ایام محرم سال جاری راه اندازی شد که به طور شبانه روزی به شهروندان خدمات رسانی‌ می‌کند.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بررسی وضعیت فاضلاب مناطق مختلف شهرستان های اهواز و ملاثانی

خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه ٢٠ شهریور ماه از وضعیت پروژه های فاضلاب شهرستان های اهواز و ملاثانی بازدید به عمل آورد.

استاندار خوزستان در این بازدید شرایط مناطق کوی فرهنگیان، زرگان، زیتون کارمندی، فاز ٢، ٣ و ۴ کوی ملت و نقطه تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون در فاز ٢ کوی ملت و همچنین وضعیت آسفالت خیابان های این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید از مناطق کم ‌برخوردار اهواز

استاندار خوزستان در ساعات بامدادی روز پنجشنبه ٢۵ شهریور از مناطق کم‌برخوردار اهواز شامل منبع آب، حصیرآباد و کوی آل صافی دیدن کرد و مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید با نماینده اهالی این مناطق پیرامون مسایلشان گفت و گو کرده و به بررسی مشکلات این مناطق شامل  مشکلات زیرساختی همچون وضعیت فاضلاب، بافت های فرسوده و در معرض خطر در فصل بارندگی، نبود و یا کمبود فضاهای آموزشی و ورزشی، مشکلات جاده و … پرداخت.

وی  در حاشیه این بازدید از تلاش های یک بانوی کارآفرین ساکن در این مناطق نیز قدردانی کرد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید استاندار خوزستان از پایانه مرزی چذابه

 خلیلیان پنجشنبه ۲۵ شهریور از وضعیت بار انداز و سالن تجاری پایانه مرزی چذابه بازدید کرد و مشکلات این پایانه را مورد بررسی قرار داد.

او  در این بازدید در جمع کارگران، تجار و مسافران حضور پیدا کرد و از نزدیک سخنان آنها را شنید و پس از آن  به منظور رسیدگی به مشکلات این پایانه دستور پیگیری داد. همچنین نماینده‌های کارگران در این بازدید در  یک نشست خصوصی با استاندار  مشکلات کارگران اعم از بیمه، حقوق و مطالبات معوق و مشکلات زیرساختی پایانه و … را مطرح کردند.

استاندار خوزستان به منظور ساماندهی به وضعیت پایانه مرزی چذابه و تسریع در مسیر تجاری استان دستور تعیین یک متولی برای این پایانه را صادر کرد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید استاندار خوزستان از محلات آبادان

استاندار خوزستان  شامگاه پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ از وضعیت محلات آبادان به ویژه کوی ذوالفقاری  بازدید کرد و مشکلات این محلات  را مورد بررسی قرار داد.

وی با شهروندان این منطقه در خصوص مشکلات عمرانی ساکنین گفت‌وگو کرد و عنوان کرد تمام تلاش خود را می کنیم تا بازسازی مناطق جنگ زده در شهرهای آبادان و خرمشهر ظرف دو سال به اتمام برسانیم.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

 بازدید استاندار خوزستان از بندر چوئبده

خلیلیان روز جمعه ٢۶ شهریور به سمت بازارچه مرزی اروندکنار و بندر چوئبده آبادان حرکت کرد و پس از حضور در این منطقه در جمع لنجداران حضور یافت.

خلیلیان با توجه به مشکلات عدیده لنجداران  دستور داد مشکلات لنجداران بنادر مختلف آبادان و خرمشهر در شورای تامین بررسی و برطرف شود

همچنین دستور داد مشکلات مردم در بخش‌های درمان و بهداشت و لنج داران، مشکلات بازارچه‌های مرزی و ملوانان به صورت فوری برطرف شود.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید استاندار خوزستان با هدف رفع موانع توسعه صادرات مرزی از پایانه شلمچه

استاندار خوزستان جمعه ۲۶ شهریور  با هدف رفع موانع توسعه صادرات مرزی و تسهیل تردد مسافران از پایانه شلمچه بازدید کرد و وضعیت این پایانه را مورد بررسی قرار داد دستور لازم بر کاهش مشکلات در بخش مبادلات تجاری، مرزی و بخش از نتایج بازدید بود. 

خلیلیان در حاشیه این بازدید عنوان کرد در منطقه آزاد اروند ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می تواند باعث رونق و آبادانی منطقه شود.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شادگان در آستانه بهره برداری

استاندار خوزستان ۲ مهر ۱۴۰۰ در سفری سرزده به شهرستان شادگان ضمن گفتگو با شهروندان در تماس تلفنی با مدیران راه و شهرسازی، توزیع برق استان و آب و فاضلاب دستوراتی جهت حل مشکلات زیرساختی این شهرستان را صادر کرد.

وی در این بازدید تاکید کرد: تصفیه خانه فاضلاب شادگان که در حال حاضر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد انتظار میرود تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد، آب تولید شده در این تصفیه خانه کیفیت مناسبی دارد که برای فضای سبز و صنعت قابل استفاده است و موضوعات مربوط به طرح های آب شرب و شبکه فاضلاب شهرستان جهت اجرای هر چه سریعتر در دست بررسی قرار گیرند.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

سفر استاندار به ایذه و باغملک

استاندار خوزستان روز جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ در سفری از پیش اعلام نشده با حضور در شهرستان های ایذه، باغملک و دزپارت مسائل و مشکلات این سه شهرستان و وضعیت پروژه های در دست اجرا را مورد بررسی قرار داد و از برخی پروژه ها و ظرفیت های این شهرستان ها بازدید میدانی کرد.در این سفر استاندار خوزستان دستوراتی برای پیگیری مشکلات صادر کرد. 

بازدید از محور ارتباطی باغملک -صیدون-تنگ چویل به کهگیلویه و بویر احمد و بررسی مشکلات این محور و بازدید وضعیت آب پشت سد کارون ۳ و مشکلات روستاهای اطراف این سد، بازدید از شهرک صنعتی ایذه و … از جمله موارد بازدید شده در این سفر بود.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

حضور در مراسم یادبود علی لندی نوجوان ایذه ای و ابلاغ تسلیت وزیر کشور

استاندار خوزستان  دوم مهر ماه سال جاری  با حضور در مجلس یادبود علی لندی نوجوان ایثارگر ایذه ای که زندگی دو زن سالخورده و گرفتار در سانحه آتش سوزی را با جانفشانی و فداکاری خود نجات داد با خانواده وی ابراز همدردی کرد و به نمایندگی مراتب تسلیت و همدردی وزیر کشور را به ایشان ابلاغ کرد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید استاندار از مرز شلمچه و بررسی وضعیت زائران حسینی

 استاندار خوزستان روز چهارشنبه هفتم مهر به همراه مسئولان مربوطه از آخرین وضعیت مرز شلمچه بازدید کرد و آخرین وضعیت بازگشت زائران حسینی از این مرز را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این بازدید راه اندازی ریل باس  برای اولین بار در مرز شلمچه جهت سهولت در جابه جایی زائران بازگشتی، راه اندازی بیمارستان صحرایی شهید سلیمانی در مرز شلمچه،بسیج امکانات برای خدمات رسانی به زائران اربعین، استقرار ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای بازگشت زائران در این مرز، استفاده ۱۰ دستگاه آمبولانس در مرز، استقرار ناوگان حمل و نقل در مرز شلمچه، انجام ۲۲۰۰۰ تست کرونا در مرز شلمچه از زائران و هماهنگی در استقرار ۶ موکب اضطراری ثابت و ۲۶ موکب متحرک در مرز شلمچه مصوب شد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بررسی آخرین وضعیت ایستگاه‌ قطار و ریل باس در پایانه مرزی شلمچه

 استاندار خوزستان به منظور بررسی وضعیت دیگر تمهیدات در نطر گرفته شده برای بازگشت زائران حسینی ریل باس‌ها و قطارهای‌ مستقر ایستگاه راه‌آهن در مرز شلمچه بازدید به عمل آورد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

 قرارگاه اربعین حسینی در مرز شلمچه به ریاست استاندار خوزستان و با حضور فرمانده ناجا

 نشست قرارگاه اربعین حسینی بعدازظهر روز چهارشنبه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و با حضور سردار اشتری، فرمانده ناجا در مرز شلمچه برگزار شد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید استاندار خوزستان از روستاهای آسیب دیده از زمین لرزه

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

 بازدید مجدد استاندار خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا

 استاندار خوزستان روز جمعه ۲۴ مهر ماه سال جاری به همراه محسن رضایی معاون اقتادی رییس جمهور برای بار دوم از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد که در جریان این بازدید ضمن دستور ارسال امکانات مورد نیاز عشایر و روستاییان مناطق پیگیر خسارات وارده به منازل و دام های آنها شد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

بازدید سرزده از شهر سوسنگرد و پیگیری مطالبات کارگران شهردای این شهر

به دنبال برخی نارضایتی های از کمبود خدمات عمومی سطح شهر و جمع آوری پسماندها و مشکلات کارگران شهرداری سوسنگرد استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه به صورت سرزده وارد این شهر شد.

وی پس از بازدید میدانی از سطح شهر و با تشکیل جلسه در فرمانداری دشت آزادگان *دستور لازم را برای پیگیری معوقات کارگران شهرداری صادر کرد.*
در این نشست مشکلات آب و فاضلاب شهرستان، ترمیم نوارهای حفاری و … نیز بررسی شد.

در این بازدید ضمن تاکید بر تقویت ناوگان جمع آوری پسماند مقرر گردید در کوتاه ترین زمان ممکن پسماندها جمع آوری و بهبود خدمات عمومی مورد توجه قرار گیرد.

بازدیدهای سرزده استاندار رویکردی نو در مدیریت خوزستان

منبع: ایرنا