عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت:توسعه مراکز آموزشی در مجاورت صنایع و شرکت‌های خرمشهر برای تربیت نیروی انسانی ماهر از اولویت های آموزشی فنی و حرفه‌ای خوزستان است. به گزارش ایرنا از روابط عمومی فنی وحرفه‌ای خوزستان عبدالنبی سواعدی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات مراکز آموزش فنی و […]

عصر خوزستان:

راه‌اندازی مراکز آموزشی درمجاورت صنایع اولویت فنی‌وحرفه‌ای خوزستان است

آبادان – ایرنا – مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت:توسعه مراکز آموزشی در مجاورت صنایع و شرکت‌های خرمشهر برای تربیت نیروی انسانی ماهر از اولویت های آموزشی فنی و حرفه‌ای خوزستان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فنی وحرفه‌ای خوزستان عبدالنبی سواعدی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خرمشهر در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان آمادگی دارد با راه‌انداری مراکز جوار در کنار صنعت زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع را فراهم کند.

وی بر جهش و تحول در حوزه مهارت‌آموزی برای توسعه اشتغال پایدار در استان خوزستان و بخصوص خرمشهر تاکید کرد و گفت: طرح مهارت آموزی واشتغال با مشارکت دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر در حال پیگیری است. اجرای این طرح منشاء ارایه خدمات نوین مهارتی در شهرستان خواهد شد.

سواعدی با بیان اهمیت تشکیل شورای مهارت برای توسعه بین بخشی دستگاه‌های اجرایی خواستار برگزاری آن برای ساماندهی تمام ظرفیت‌های مرتبط با آموزش ،اشتغال و کارآفرینی با هدف جهش در مهارت، کارآفرینی برای توسعه اشتغال پایدار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای سفارش محور ارایه می‌شود افزود: شورای عالی تربیت و مهارت برای تامین نیاز بازار کار باید برنامه ریزی و اقدام کند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی بومی مورد نیاز برای بخش صنایع در این شهرستان ضروری است گفت: برای ارتقای مهارت آموزی شاغلین صنایع برنامه ریزی ضروری است.

نادر عمیدزاده افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در شهرستان خرمشهر راه اندازی مرکز آموزش هتلداری فرصت مناسبی در این شهر خواهد بود و نیاز است در اولین فرصت سرمایه گذاری برای آن جذب کرد.

وی گفت: امید است برای توسعه مهارت‌آموزی منجر به اشتغال پایدار از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و صنایع در خرمشهر استفاده شود.

منبع: ایرنا