عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تضمینی خرمای استعمران به عنوان تنها خرمای صادراتی با پیگیری انجام شده و حجم بالای محصول باقی مانده نخلداران منطقه تا ۱۰ روز آینده و در صورت نیاز تا یک ماه تمدید شد. جلیل مختار روز شنبه ، بیان […]

عصر خوزستان:

زمان خرید تضمینی خرما در آبادان تمدید شد

آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تضمینی خرمای استعمران به عنوان تنها خرمای صادراتی با پیگیری انجام شده و حجم بالای محصول باقی مانده نخلداران منطقه تا ۱۰ روز آینده و در صورت نیاز تا یک ماه تمدید شد.

جلیل مختار روز شنبه ، بیان کرد: بعضی نخلداران به دلیل شلوغ بودن مراکز خرید تضمینی و مشکلات خاص تاکنون موفق به فروش محصول خود نشده بودند که این مهم باعث دغدغه نگرانی آنها شده بود.

وی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست تمدید مهلت خرید محصول خرمای کشاورزان شد که وی با این درخواست موافقت و دستور تمدید آن را صادر کرد.

مختار گفت:۲ مرکز جدید خرید خرما از کشاورزان در آبادان فعال شده و خرید محصوص خرما تا ۱۰ روز آینده و در صورت نیاز تا یک ماه تمدید خواهد شد.

۲ هزار و ۱۵۰ تن خرما از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از نخلداران شهرستان آبادان خریداری و در انبارها نگهداری شده است.

امسال پیش بینی شده حدود ۸۵ هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

شادگان، بهبهان، آبادان، دشت آزادگان، خرمشهر، هویزه، حمیدیه، اهواز، کارون، ماهشهر و هندیجان از کانون‌های اصلی تولید خرما هستند.
خرما دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی خوزستان است ولی ارزش افزوده آن نصیب کشاورزان و بهره برداران استان نمی‌شود.
امسال نیز بخش مهمی از نخیلات مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان با تنش آبی و شوری آب رو به رو بودند که این وضعیت بر کیفیت و کمیت محصول اثر منفی گذاشت.

منبع: ایرنا