عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی با مشارکت شرکت های بزرگ فعال منطقه برای پیشگیری از بحران باران پاییزی و جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب در خرمشهر آمادگی لازم را داشته باشند. به گزارش ایرنا فاضل عبیات جمعه در نشستی که به منظور رفع مشکلات زیرساختی […]

عصر خوزستان:

مسئولان خرمشهر برای پیشگیری از بحران باران پاییزی آمادگی داشته باشند

آبادان – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی با مشارکت شرکت های بزرگ فعال منطقه برای پیشگیری از بحران باران پاییزی و جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب در خرمشهر آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا فاضل عبیات جمعه در نشستی که به منظور رفع مشکلات زیرساختی خرمشهر در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت گفت:  جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در معابر و منازل مردم و ایجاد بحران یکی از دغدغه های اصلی ما است لذا باید از شرکت‌های بزرگ در منطقه مشارکت گرفت.

وی لایروبی شبکه فاضلاب را ضروری بیان کرد و گفت: به  دستگاه‌های خدمات‌رسان در ستاد بحران تکلیف شود تا هر کدام در لایروبی منطقه ای از شهرستان کمک کنند.

عبیات بیان داشت: باید جدول کارها و اقدامات مشترک بین شهرداری و اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر تهیه و نقاط بحرانی همچون کوی فرشید، کوی بهروز، مولوی و مناطقی که در سال ۹۸ دچار آب گرفتگی شدند در اولویت کاری قرار گیرند.

وی افزود: بخش عمده ای از معابر خرمشهر توسط آب و فاضلاب حفاری شده و به رغم گذشت سالها نوارهای حفاری، ترمیم نشده که این موضوع مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

عبیات تاکید کرد: در این راستا تفاهمنامه ای بین شهرداری و اداره امور آبفا منعقد شود و تا قبل از آغاز بارندگی نوارهای حفاری ترمیم شود.

وی بیان داشت: با استفاده از ماده ۵۶ فاینانس داخلی برای اجرای طرح فاضلاب در آبادان چهارهزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک صادرات و چهارهزار میلیارد ریال از بانک ملت اختصاص یافته است.

عبیات با اشاره به وضعیت دستگاه‌های اب شیرین کن در خرمشهر و جزیره مینو گفت: استقرار دستگاه های اب شیرین کن در خرمشهر و جزیره مینو در ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهرستان کمک خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: خط  انتقال اب غدیر نیز با پیگیری‌های نماینده مردم خرمشهر ارتقا پیدا کرده و روزانه بیش از ۹۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز وارد شبکه خرمشهر می‌شود.

عبیات در بخش دیگری به بارش باران پاییزی اشاره کرد و گفت: آمادگی بحران های مختلف همچون بارش‌های باران پاییزی و مناطق زلزله زده ما را نگران کرده و از یک طرف تنش آبی و آب های سطحی در هنگام بارندگی به ویژه در آذر ماه نیز باید مدیریت شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در این نشست اظهار داشت:  شکستگی‌ لوله های آب در ۳۵۰ تا ۴۰۰ نقطه شناسایی شده و ضمن اینکه نشت فاضلاب در نقاط مختلف خرمشهر مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

نادر عمیدزاده افزود: بنا داریم که هر هفته عملکرد دستگاههای اجرایی خدمات‌رسان را بررسی و گزارش های مورد نظر به استانداری اعلام خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در این نشست گفت: ۲ طرح مناقصه احداث آب شیرین کن با ظرفیت ۱۰ هزارمترمکعب برای خرمشهر و پنج‌هزارو ۵۰۰ مترمکعب برای جزیره مینو داریم که در هفته آینده قرار داد با پیمانکار منعقد می‌شود.

کرمی‌نژاد افزود:  طرح اجرای فاضلاب در خرمشهر به مرحله ارزیابی کیفی رسیده و تا سه هفته دیگر بازگشایی و پیمانکاران واجدشرایط انتخاب و عملیات احداث فاضلاب خرمشهر آغاز می‌شود.

معاون پیشین فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند در این نشست گفت: بالغ بر ۲۰هزار میلیارد ریال تعهدات پرداختی داریم که بر اساس تقسیم بندی و سهم آبفای خرمشهر در اولویت قرار داده می شود.

علی الیاسی بیان داشت: امیدواریم با آغاز به کار هیات مدیره جدید سازمان منطقه آزاد اروند بتوان پرداختی‌های لازم برای اجرای پروژه های آبادان و خرمشهر را انجام شود.

منبع: ایرنا