عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به آمار بالای انفجار گاز شهری و حوادث آتش سوزی در این شهرستان برای نخستین بار دوره های تخصصی و علمی امداد و نجات برای آتش نشانان اهوازی برگزار شد. ابراهیم قنبری دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان […]

عصر خوزستان:

برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات برای آتش نشانان اهوازی

اهواز-ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به آمار بالای انفجار گاز شهری و حوادث آتش سوزی در این شهرستان برای نخستین بار دوره های تخصصی و علمی امداد و نجات برای آتش نشانان اهوازی برگزار شد.

ابراهیم قنبری دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دوره های تخصصی و کارشناسی در راستای فعال نمودن آموزش ضمن خدمت آتش نشانان همچنین اقدامات آموزشی با هدف بالا بردن سطح دانش تخصصی اطفای حریق و امداد و نجات و چگونگی امداد رسانی در زمان انفجار گاز شهری در حال برگزاری است.

وی گفت:  با توجه به بالا بودن آمار انفجار گاز شهری و آتش سوزی در اهواز و احتمال مصدوم و یا کشته شدن شهروندان در اینگونه حوادث ، دوره های متعددی از جمله علت یابی حریق ، حوادث و نحوه آوار برداری با حضور تمامی آتش نشانان در مرکز این سازمان برگزار شد.
قنبری ادامه داد: این دوره های تخصصی با موضوع نحوه آوار برداری و اصول پیشگیری و اطفای حریق به مدت یک هفته ادامه دارد.  آموزش به فرماندهان و معاونان ایستگاه های آتش نشانی اهواز هدف اول برگزاری این دوره آموزشی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۶ مورد انفجار گاز شهری در اهواز رخ داده است افزود: در مجموع از ابتدای امسال تا کنون پنج هزار و ۲۲۲ مورد حادثه در شهرستان اهواز رخ داده است که از این تعداد سه هزار و ۲۶۴ مورد اطفای حریق و یک هزار و ۹۳۸ مورد عملیات امداد و نجات بوده است.

در اهواز ۱۵ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که با توجه به جمعیت اهواز این تعداد باید به ۲۵ ایستگاه افزایش یابد.

منبع: ایرنا