عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرناظر نمایندگی اداره توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان آبادان و خرمشهر گفت: ۶۵ کلاس درس در قالب ۱۰ پروژه نوسازی و ساخت مدارس در شهرستان خرمشهر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد در دست اجرا است. فرشاد محمدزاده روز دوشنبه ، افزود: ۱۰ پروژه نیمه تمام از محل اعتبارات […]

عصر خوزستان:

۶۵ کلاس درس در خرمشهر در حال احداث است

آبادان – ایرنا – سرناظر نمایندگی اداره توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان آبادان و خرمشهر گفت: ۶۵ کلاس درس در قالب ۱۰ پروژه نوسازی و ساخت مدارس در شهرستان خرمشهر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد در دست اجرا است.

فرشاد محمدزاده روز دوشنبه ، افزود: ۱۰ پروژه نیمه تمام از محل اعتبارات مشارکت‌های مردمی(خیرین) و دولتی در حال ساخت که از این تعداد سه پروژه از محل اعتبارات استانی و ۲ پروژه دیگر با عنوان کمک به بازسازی مدرسه استثنایی ایثار و سروش خرمشهر از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجرا است.
وی ادامه داد:امسال سه پروژه از محل اعتبارات استانی تصویب شده که یک پروژه دبستان ۱۰ کلاسه مسکن مهر است که تحویل موقت شده و با استقرار سرایدار از سوی مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
محمدزاده گفت:پروژه ۶ کلاسه توسط موسسه خیریه امام رضائی‌ها تا آجرکاری زیر سقف انجام شده و برای تکمیل از اعتبارات ملی و مشارکتی تامین اعتبار کرده که در مرحله مناقصه است.
وی ادامه داد: پروژه دیگری باعنوان تکمیل هنرستان کار و دانش واقع در فلکه دروازه با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد که بخشی از اعتبارات استانی و بخشی از کمک خیرین به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: مدرسه سه کلاسه عترت جزیره مینو به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده و فقط محوطه‌سازی و ساخت سرویس بهداشتی مانده که پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره برداری برسد.
محمدزاده گفت: پروژه ۶ کلاسه در روستای مکسر غرب کارون از محل اعتبارات بنیاد برکت تامین شده و بقیه کار شامل محوطه سازی باقی مانده از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
وی به پروژه ۶ کلاسه فرخی کوت شیخ با پیشرفت ۹۰درصدی اشاره کرد و افزود: این پروژه از محل اعتبارات بنیاد برکت و ملی است که امیدواریم به زودی بهره برداری برسد.
سرناظر نمایندگی نوسازی مدارس آبادان و خرمشهر ادامه داد: مدرسه ۶ کلاسه نبوت جزیره مینو از محل اعتبارات خیرین در دستور کار قرار گرفته و از سوی اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان فرآیند برگزاری مناقصه انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
محمدزاده افزود: همچنین دبیرستان ۱۲ کلاسه دخترانه قلمچی که از محل اعتبارات خیرین با مشارکت موسسه قلمچی به میزان ۱۵ میلیارد ریال و اعتبارات نوسازی مدارس پیشرفت ۹۵ درصدی دارد به زودی بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: علاوه بر این در مجموع ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای کمک به بازسازی مدرسه استثنایی ایثار و سروش خرمشهر تامین اعتبار شده است.
سرناظر نمایندگی نوسازی مدارس آبادان و خرمشهر با اشاره به تامین اعتبار تجهیز مدارس خرمشهر از سوی بانک‌ها گفت: در ۲ سال گذشته چهار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدرسه ۶ کلاسه دربندغربی خرمشهر تامین شده و بقیه اعتبار برای تکمیل آن بیش از ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از سوی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان کمک شده است.
وی افزود:پارسال ۱۳۶ میلیارد ریال اعتبارات استانی به خرمشهر اختصاص یافت که ۸۲ درصد از این مقدار برابر ۱۱۲ میلیارد ریال هزینه شد.
وی ادامه داد: امسال با کاهش اعتبارات استانی معادل ۵۳ درصد روبه رو بودیم و متاسفانه تاکنون هیچ تخصیصی به ما ابلاغ نشده و پروژه‌ها و پیمانکاران به شدت با مشکل مالی روبه رو شده اند.
وی گفت:در هفته جاری از محل سهمیه قیر رایگان سازمان نوسازی مدارس کشور تاکنون چهار مدرسه در خرمشهر ایزوگام شده و مدرسه سید محمدباقرصدر نیز در دستور کار تعمیر قرار گرفته است.

جمعیت دانش‌آموزی شهرستان خرمشهر ۳۹ هزار و ۴۰۰دانش آموز است که در۲۶۴ آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.از این تعداد هشت هزار و۴۵۱ دانش‌آموز و ۶۷ آموزشگاه در مناطق روستایی هستند.

منبع: ایرنا