عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار دشت آزادگان گفت: کارگران و افراد شاغل در پایانه مرزی چذابه باید توسط گمرک خوزستان ساماندهی شوند. حمید سیلاوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق دستور استاندار خوزستان ساماندهی پایانه بین‌المللی چذابه با جدیت در حال انجام است و نشست‌های متعددی در این خصوص برگزار […]

عصر خوزستان:

فرماندار دشت آزادگان بر ساماندهی کارکنان شاغل در مرز چذابه تاکید کرد

اهواز – ایرنا – فرماندار دشت آزادگان گفت: کارگران و افراد شاغل در پایانه مرزی چذابه باید توسط گمرک خوزستان ساماندهی شوند.

حمید سیلاوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق دستور استاندار خوزستان ساماندهی پایانه بین‌المللی چذابه با جدیت در حال انجام است و نشست‌های متعددی در این خصوص برگزار شده است.

وی گفت: طبق آخرین نشست در این باره، مصوب شد برای ساماندهی تردد کارکنان در این مرز، کارت الکترونیک از سوی گمرک خوزستان صادر شود تا افرادی که در این مرز تردد دارند قابل شناسایی باشند.

وی افزود: از دیگر مواردی که پیگیری شده دقت هر چه بیشتر در انجام تست کرونا از افرادی است که در این مرز تردد دارند.

سیلاوی ادامه داد: به همین منظور از آزمایشگاه های مستقر در مرز خواسته شده، آزمایش کرونا به ویژه از اتباع خارجی را با دقت انجام دهند و افراد خارجی مبتلا به کرونا را به کشور خود بازگردانند.
فرماندار دشت آزادگان افزود: همچنین مصوب شد با نصب بنر برای اطلاع عموم از اخذ وجه اضافه توسط افراد سودجو جلوگیری شود.
وی گفت: همچنین لازم است که ورودی مخصوص تردد در پایانه نصب شود و ماموران گارد گمرک در اسرع وقت در آن مستقر شده و از ورود خودروهای سبک و افراد متفرقه جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: شهرداری بستان از توابع دشت آزادگان متولی بارانداز مرز چذابه و موظف شده است در امر پاکیزگی باراندازها اقدام کند.
 سیلاوی ادامه داد: امید است با ساماندهی در مرز چذابه شاهد رفع مشکلات صادرات به کشور عراق باشیم و مرز را برای تردد مسافران نیز در صورت اجازه ستاد مدیریت کرونا آماده کنیم.

استاندار خوزستان به تازگی در نشستی برای حل مشکلات پایانه مرزی چذابه، نسبت به ساماندهی این مرز بین المللی دستور فوری داد.

طرف عراقی از آنچه نابسامانی در مرز چذابه بیان شده گلایه داشته و یکی از دلایل کاهش صادرات از طریق این مرز، نابسامانی و نبود امنیت عنوان شده است.

پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان واقع است و روزانه به طور متوسط ۴۰۰ کامیون صادراتی در این مرز تردد دارند.

منبع: ایرنا