عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – هشت هزار بسته نوشت افزار در قالب طرح مهر تحصیلی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد. به گزارش ایرنا مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان روز چهارشنبه در آیین اهدای این اقلام که در بقعه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، […]

عصر خوزستان:

هشت هزار بسته نوشت افزار بین دانش‌آموزان نیازمند خوزستان توزیع شد

اهواز – ایرنا – هشت هزار بسته نوشت افزار در قالب طرح مهر تحصیلی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، بین دانش‌آموزان
نیازمند استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان روز چهارشنبه در آیین اهدای این اقلام که در بقعه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اوقاف در کنار مردم قرار دارد گفت: اوقاف به دور از تشریفات و سیاسی کاری در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و به فرمان رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه ها و ماموریت های محوله ورود می‌کند.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در تمام حوادث در کنار مردم بوده و به این خدمت رسانی افتخار می‌کند.
وی ادامه داد: سه مدرسه دارالایتام تحصیل دانش آموزان نیازمند در کشور توسط خیران ساخته شده که یکی از این مدارس در آبادان احداث شده است.
وی تبلیغ فرهنگ حسنه وقف را در جامعه ضروری دانست و افزود: وقف، کار حسنه‌ای است که ثواب آن در طول زمان جاری است و هر چه که این کمک‌ها و موقوفات بیشتر باشد منفعت بیشتری برای مردم در پی دارد.
حجت الاسلام خاکباز، موازی‌کاری را مشکلی اساسی در خدمت رسانی به محرومان دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف در امر کمک به نیازمندان مشارکت دارند که حذف این موازی‌کاری این کمک‌ها را موثرتر می‌کند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به اجرای پویش “همکلاسی مهربان” توسط سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: ۲۰ هزار بسته نوشت افزار در قالب این پویش در خوزستان تهیه و میان دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد.
سرهنگ امیر قمرزاده ادامه داد: شیوع کرونا و غیر حضوری برگزار شدن کلاس‌های درس موجب شد تا تهیه تبلت دانش آموزان نیازمند در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه شمار قابل‌توجهی تبلت به همت خیران تهیه، و میان این دانش‌آموزان توزیع شده است.
وی افزود: در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولیدات داخل، تمام نوشت افزار تهیه شده از تولیدات با کیفیت داخلی هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)خوزستان، نیز در این آیین با بیان اینکه ۱۳۰ هزار خانواده زیرپوشش این کمیته هستند گفت: جمعیت هدف این کمیته در خوزستان بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر است.
حافظ منصوری هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف خدمت رسان را ضروری دانست و افزود: کمیته امداد بانک کاملی از مددجویان و نیازمندان خوزستان در اختیار دارد که این بانک اطلاعاتی می تواند مبنایی برای کمک به نیازمندان باشد.
وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) از نیازمندان خوزستان این امکان را دارد که بر اساس اطلاعات سایر نهادهای خدمت رسان، تکمیل تر شود.
منصوری گفت: این کمیته پارسال با همت گروه های جهادی بسیج سپاه و خیران خوزستان، هشت هزار تبلت میان دانش‌آموزان استان توزیع کرد ضمن اینکه در این مدت سه هزار جهیزیه نیز بین نوعروسان نیازمند خوزستان توزیع شد.
وی ادامه داد: ۵۳ هزار دانش آموز و هفت هزار دانشجو در خوزستان زیرپوشش این کمیته هستند.
در این آیین همچنین از چند نفر از واقفان برتر و خیرین بقعه ساز خوزستان، و نیز برپاکنندگان موکب‌های اربعین، هیات امنا و خادمان برتر مساجد در خوزستان تجلیل شد.

منبع: ایرنا