عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول سالروز شهادت محمدحسین فهمیده را گرامی داشت و گفت: سرمایه‌های فرهنگی جامعه باید حفظ و به نسل‌های بعد منتقل شوند. به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) با بیان اینکه شهادت حسین فهمیده یک شهادت معمولی نیست، افزود: این شهادت به […]

عصر خوزستان:

امام جمعه دزفول: سرمایه‌های فرهنگی جامعه حفظ و به نسل بعد منتقل شوند

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول سالروز شهادت محمدحسین فهمیده را گرامی داشت و گفت: سرمایه‌های فرهنگی جامعه باید حفظ و به نسل‌های بعد منتقل شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) با بیان اینکه شهادت حسین فهمیده یک شهادت معمولی نیست، افزود: این شهادت به یک جریان تبدیل شده و می‌تواند الگویی برای نوجوانان و دانش آموزان باشد.
 وی افزود: نباید اجازه دهیم جنگ نرم، فرهنگ ایثار و شهادت را از ما بگیرد.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های امروز به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت:  مشاور امنیت ملی آمریکا آمادگی خود را برای مذاکره با ایران با حسن نیت اعلام کرده ولی به آنها اعتماد نداریم.
وی افزود: نباید مانند دولت قبل فریب لبخندها و قرارهای دشمن را بخوریم بلکه باید حساب شده و با کاغذ پیش برویم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه طبق اعلام دولت سیزدهم عجله‌ای برای مذاکره وجود ندارد، گفت: سخنان این مقام آمریکایی یک پیروزی برای ما و عقب نشینی  برای آنها است.
وی سالروز شهادت آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و  اولین شهید محراب به دست گروهک فرقان را گرامی داشت.
امام جمعه دزفول همچنین ۱۳ آبان سالروز تبعید امام راحل از قم به ترکیه در سال ۴۳ توسط ایادی رژیم پهلوی، شهادت دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم پهلوی در سال ۵۷، روز دانش آموز و سالروز تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در سال ۵۸ را گرامی داشت.
وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی هیمنه پوشالی آمریکا را درهم شکست، افزود: همه  پیروان اسلامی مقید به مبارزه با استکبار جهانی بودند و در امور سیاسی دخالت می‌کردند پس نباید گفت دین از سیاست جدا است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه انحرافات به صورت گام به گام و تدریجی اتفاق می‌افتند، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول با تلاش خود توانست رتبه نخست استان خوزستان را کسب کند که زحمات خالصانه و شبانه روزی آنها ستودنی است ولی باید به گونه‌ای عمل شود که منکرات جای خود را در جامعه به معروف‌ها بدهند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: پدافند غیرعامل یعنی همیشه آماده بودن تا اگر حادثه ای اتفاق افتاد به موقع عمل شود و تبعات حادثه به حداقل برسند.
امام جمعه دزفول با اشاره به هک سیستم کارت هوشمند اظهارداشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید دشمن را حقیر بشماریم بلکه باید آمادگی خود را بالا ببریم تا از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن غافل نشویم.

 وی در پایان خطبه‌ها خواندن کتاب سرباز کوچک امام با موضوع  دوران اسارت مهدی طحان را به نمازگزاران توصیه کرد. 

منبع: ایرنا