عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس جمهوری که پیش از ظهر روز جمعه برای برررسی وضعیت مناطق زلزله زده اندیکا به این شهرستان سفر کرده بود، پس از بازدید میدانی از این مناطق و دیدار با جمعی از مردم این منطقه، خوزستان را به مقصد تهران ترک کرد. به گزارش ایرنا آیت الله سید […]

عصر خوزستان:

رییس جمهوری خوزستان را به مقصد تهران ترک کرد

اهواز – ایرنا – رییس جمهوری که پیش از ظهر روز جمعه برای برررسی وضعیت مناطق زلزله زده اندیکا به این شهرستان سفر کرده بود، پس از بازدید میدانی از این مناطق و دیدار با جمعی از مردم این منطقه، خوزستان را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز به همراه محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری و پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در دومین سفر سرزده خود به استان خوزستان به منطفه اندیکا یکی از محروم‌ترین مناطق این استان رفت و در جریان مسایل و مشکلات زلزله‌زدگان قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

وی همچنین با مردم و عشایر منطقه دیدارها و نشست های صمیمیانه ای داشت؛ رییس جمهوری همچنین به درخواست ها و مطالبات مردم منطقه گوش فرا داد و قول داد که این مطالبات در جلسات هیات دولت مطرح و تا حد امکان مصوباتی تصویب شود.

آیت الله رئیسی قول مساعد داد که تا پیش از آغاز فصل سرما تمام نیازهای آنها برطرف و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا از عشایر به عنوان گنجینه های ارزشمند انقلاب اسلامی و نظام یاد کرد و گفت: در روزهای اخیر، شرایط زندگی مردم در مناطق زلزله زده اندیکا به عنوان یک دغدغه جدی برای من بود و به همین منظور امروز برای بررسی میدانی از شرایط خدمت رسانی در جمع اهالی حضور پیدا کردم.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند.

به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

وزیر کشور نیز صبح امروز جمعه برای بررسی وضعیت زلزله دزدگان اندیکا وارد این منطقه شد.

منبع: ایرنا