عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان مسوولیت بسیج معلمان و دانش‌آموزی را خطیر برشمرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی میعادگاهی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و قدرتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است. به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار نعمت‌اله باقری روز شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدا در اهواز به مناسبت […]

عصر خوزستان:

بسیج دانش‌آموزی قدرتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است

اهواز – ایرنا – جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان مسوولیت بسیج معلمان و دانش‌آموزی را خطیر برشمرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی میعادگاهی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و قدرتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار نعمت‌اله باقری روز شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدا در اهواز به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی، بیان کرد: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور تقدیم انقلاب اسلامی شد تا یک وجب از این خاک به دست دشمنان نیفتد و در میان آنها شهدای شاخص دوران دفاع مقدس همچون شهید حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهیده سهام خیام و… بودند که در تاریخ جاودانه شدند.

وی افزود: اگرچه دوران دفاع مقدس به پایان رسید و شهدای زیادی را تقدیم کردیم اما توطئه دشمنان تمام شدنی نیست چرا که این توطئه‌ها از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج)خوزستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود فرمودند تا زمانی که جمهوری اسلامی وجود دارد دشمنی دشمنان نیز برای آسیب زدن به این نظام و انقلاب اسلامی وجود خواهد داشت.

وی افزود: نباید این تصور را داشته باشیم که آمریکا و هم‌پیمانانش از توطئه علیه کشور ما دست برمی‌دارند؛ جنگ نرم علیه نظام اسلامی آغاز شده چرا که آنها می دانند دیگر توانایی جنگ سخت با ایران اسلامی را ندارند به همین دلیل از راه های دیگری به دنبال نفوذ و ضربه هستند.

سرتیپ دوم پاسدار باقری گفت: در سال های گذشته دشمن اجرای سند موسوم به ۲۰۳۰ را در دستور کار خود قرار داد تا در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش پیاده‌سازی کند؛ محیط های دانش آموزی بهترین و موثرترین حوزه ای است که در تیررس دشمن قرار گرفته است.

وی بیان کرد: دشمن در حوزه جنگ نرم به دنبال این است که ذهن دانش آموزان را به سمت سیاست های خود سوق دهد و این همان ضربه ای است که می تواند به بنیان آموزش و پرورش کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش صورت گرفته از اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ جلوگیری شد گفت: اهداف ۱۷ گانه دشمن در این سند شاید در ظاهر گویای این توطئه ها نباشد اما با تفسیر آن می توان به تمامی این اهداف شوم پی برد.

وی افزود: برخی آموزش ها به تفکیک جنسیت فرزندان که باید توسط خانواده انجام شود در این سند آورده شده بود که بدون توجه به جنسیت به دانش آموزان در مدارس ارایه شود که این با فرهنگ مهدویت و اسلامیت ما سازگار نبود.

سرتیپ دوم پاسدار باقری گفت: ضمن احترام به تمامی عقاید، ادیان و مذاهب، در خارج از مرزهای کشور به بحث همجنس گرایی به عنوان یک اعتقاد نگاه می شود و این موضوعی بود که در سند ۲۰۳۰ برای آموزش در سطح مدارس کشور ما آورده شده بود.

وی بسیج دانش‌آموزی را یکی از ارکان اصلی بسیج برشمرد و ادامه داد: هرآنچه باید در حوزه بسیج پیاده سازی شود، خمیرمایه آن از بسیج دانش آموزی گرفته می شود به همین دلیل در حوزه جذب، سازماندهی، آموزش و به کارگیری باید در شرایط کنونی اقدامات ویژه‌ای در دستور کار باشد.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: بسیج دانش آموزی باید بیش از گذشته سازماندهی و تقویت شود چرا که اگر غفلت کنیم، حوزه دانش‌آموزی بهترین گزینه برای نفوذ دشمن است.

هشتم آبان ۱۳۵۹ محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی به درجه شهادت نایل آمد. به‌همین مناسبت، هشتم آبان‌ با عنوان “روز نوجوان” و “روز بسیج دانش‌آموزی” نام‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا