عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد تامین ۲۰هزار تن سیمان مورد نیاز مناطق زلزله زده اندیکا را تقبل کرد. سید پرویز فتاح جمعه در بازدید از مناطق زده اندیکا در جمع خبرنگاران بیان کرد : بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را برعهده گرفته است و […]

عصر خوزستان:

بنیاد مستضعفان۲۰هزار تن سیمان مورد نیاز زلزله زدگان اندیکا را تقبل کرد

اهواز – ایرنا – رییس بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد تامین ۲۰هزار تن سیمان مورد نیاز مناطق زلزله زده اندیکا را تقبل کرد.

سید پرویز فتاح جمعه در بازدید از مناطق زده اندیکا در جمع خبرنگاران بیان کرد : بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را برعهده گرفته است و بر اساس برآورد بنیاد مسکن، سیمان مورد نیاز برای بخش مسکن ۱۲ هزار تن است.

وی افزود:  هشت  هزار تن دیگر نیز برای اماکن عمومی مانند مدارس تقبل شد و در مجموع ۲۰ هزار تن به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

 فتاح اظهار داشت : با توجه به خسارت زلزله‌ به این مناطق و از بین رفتن لوازم خانگی برخی از منازل، این بنیاد تامین سه هزار دستگاه یخچال و بخاری ، یک هزار و ۵۰۰ تخته فرش ماشینی ۹ متری را عهده‌دار شد و به زودی توزیع این لوازم خانگی در این مناطق آغاز می شود .

وی ادامه داد : ۲ هزار بسته معیشتی نیز به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال برای توزیع میان خانوارهای محروم منطقه در نظر گرفته شده است .

رئیس بنیاد مستضعفان گفت : علاوه بر این موارد، بنیاد مستضعفان برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و ۴۵۰ واحد مسکونی محرومان این منطقه وارد میدان می شود .

وی افزود :  با توجه به بازدید امروز و گزارش آسیب‌های وارده به عشایر این منطقه، بنیاد مستضعفان با همکاری سپاه پاسداران، نسبت به تکمیل ۶۰۰ واحد آغل آسیب‌دیده احشام عشایر اندیکا، اعتباری را تخصیص داد و با همکاری بنیاد مسکن، جاده هشت کیلومتری چلو  به روستای سرشط احداث می‌شود.

منبع: ایرنا