عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: پروژه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در خوزستان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است. به گزارش ایرنا دکتر علی خسروی روز شنبه در همایش هفته بیمه سلامت و قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت در اهواز بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در ۲ سال گذشته […]

عصر خوزستان:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: پروژه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در خوزستان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایرنا دکتر علی خسروی روز شنبه در همایش هفته بیمه سلامت و قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت در اهواز بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در ۲ سال گذشته اقدامات مهمی را در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی شروع کرده است.

وی افزود: نخستین پروژه بیمه سلامت در راستای الکترونیکی سازی، رسیدگی الکترونیکی به پرونده بستری شدگان در حوزه بیمارستانی بوده که در تمام بیمارستان‌های خوزستان در حال اجرا است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: دومین پروژه حذف دفترچه درمان و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در موسسات سرپایی طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان است.

وی ادامه داد: امیدوارم با همراهی و همکاری بین بخشی به ویژه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و سازمان نظام پزشکی، بتوانیم این پروژه را به صورت ۱۰۰ درصد در استان محقق کنیم تا بیمه شدگان از خدمات باکیفیت تر برخوردار و دارای پرونده الکترونیک سلامت باشند.

خسروی گفت: الکترونیکی کردن نسخه ها نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر دارد و بیمار باید این موضوع را از پزشک مطالبه کند؛ همچنین رسانه‌ها نقش به سزایی در این امر داشته و می توانند مزایای این طرح را اطلاع رسانی کنند.

وی به ثبت نام ۷۰۰ پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان در طرح نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: برای خدمت رسانی سریع و باکیفیت به مردم، لزوم ارتباط بین بیمه‌ها و پزشکان ضروری است.

حدود ۲.۴ میلیون نفر در خوزستان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند و حدود ۲.۵ میلیون نفر از شهروندان خوزستانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

هم اکنون در ۴۵۰ مطب، ۴۹۰ داروخانه، ۱۱۸ آزمایشگاه و ۷۷ مرکز تصویربرداری خوزستان نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع: ایرنا