عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی بر این است که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات و محرومیت‌های مردم زلزله زده اندیکا را برطرف کند. به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا بیان کرد: رییس جمهوری، […]

عصر خوزستان:

اراده دولت حل مشکل زلزله‌زدگان اندیکا در سریع‌ترین زمان است

اهواز – ایرنا – معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی بر این است که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات و محرومیت‌های مردم زلزله زده اندیکا را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا بیان کرد: رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری، وزیر کشور و دیگر مسوولان برای بررسی مشکلات مردم زلزله زده اندیکا در این منطقه حضور یافتند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز روند خوبی را برای بازسازی مناطق زلزله زده در پیش گرفته است.

وی افزود: پیشنهاد تخصیص اعتبار با نظر کاملا مساعد توسط وزارت کشور به دولت داده شده و امیداست با پیگیری‌ انجام شده امروز به تصویب دولت برسد و بازسازی سریع‌تر آغاز شود.

نجار ادامه داد: محرومیت منطقه، مشکل در راه‌های ارتباطی و کمبود امکانات در اندیکا مشهود است و باید توجه خاصی به این منطقه صورت گیرد.

بررسی تامین علوفه مورد نیاز دام اندیکا در مجلس

یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه قرار است روز دوشنبه هفته جاری نشستی در مجلس شورای اسلامی برای سه استان زلزله زده برگزار شود وزیران مرتبط باید گزارشی از آخرین اقدامات را به صورت دقیق ارایه دهند که  مورد توجه کمسیون عمران مجلس است.

مجتبی یوسفی ادامه داد: از آنجا که رییس جمهوری و بسیاری از مسوولان در این مناطق حضور یافته‌اند انتظار می‌رود سرعت خدمات رسانی بیشتر شود و اختصاص ماشین آلات برای آواربرداری، افزایش تعداد گروه‌ها و عملی شدن تعهد بنیاد مسکن برای بهبود وضعیت لازم است.

وی اضافه کرد: تامین علوفه مورد نیاز دام دامداران اندیکا روز دوشنبه در نشست مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

یوسفی، با اشاره به اینکه اوج محرومیت در مناطق زلزله زده اندیکا و روستاهای مرتبط با این شهرستان مشاهده می‌شود گفت: گاهی اوقات این حوادث برای مردم و عشایر تبدیل به نعمت می‌شود تا مسوولان با حضور در این مناطق از وجود مشکلاتی مانند نبود جاده دسترسی مناسب و تامین نبودن زیرساخت‌ها از جمله آب شرب مطلع شوند تا با برنامه‌ریزی اتفاقات خوبی در کوتاه مدت رخ دهد.

هیاتی از مسوولان کشوری متشکل از رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ۶ عضو این کمیسیون ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و معاون راهداری کشور برای بررسی مناطق آسیب‌دیده از زلزله شهرستان اندیکا روز یکشنبه وارد این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا روز جمعه گذشته هفتم مهر نیز رییس جمهوری به همراه معاون اول خود، وزیر کشور ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس بنیاد مستضعفان وارد شهرستان اندیکا شدند و به صورت میدانی از مناطق آسیب دیده از زلزله بازدید و با مردم این منطقه گفت و گو کردند.

رییس جمهوری در این بازدید دستور فوری رسیدگی به مناطق آسیب دیده از زلزله در اندیکا را صادر کرد.

 از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا