عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: وقوع رطوبت حدود ۱۰۰ درصدی و گرد و غبار نشسته در شبکه برق و موجب بروز جرقه در بخش‌هایی از شبکه برق توزیع و فوق توزیع ناحیه جنوب، و به دنبال آن خاموشی چند ساعته در آبادان شد. رضا […]

عصر خوزستان:

رطوبت بالا و گرد و غبار رسوب شده در شبکه برق عامل خاموشی در آبادان بود

اهواز – ایرنا – مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: وقوع رطوبت حدود ۱۰۰ درصدی و گرد و غبار نشسته در شبکه برق و موجب بروز جرقه در بخش‌هایی از شبکه برق توزیع و فوق توزیع ناحیه جنوب، و به دنبال آن خاموشی چند ساعته در آبادان شد.

رضا جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اتفاق هیچ ارتباطی با حمله سایبری ندارد افزود: وجود خشکسالی، موجب بروز گرد و غبار در برخی نقاط خوزستان از جمله ناحیه جنوب شده که متناسب با این شرایط، شست و شوی مستمر تجهیزات شبکه برق با استفاده از امکانات موجود طبق برنامه در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به خاموشی شنبه شب تا صبح امروز در آبادان افزود: پس از قطع برق شبکه توزیع و برخی فیدرهای شبکه فشار متوسط و پست های برق در شهرستان آبادان  بلافاصله با شست و شوی مجدد تجهیزات برق ، وضعیت به حالت عادی بازگشت و جریان برق در ناحیه شبکه انتقال و فوق توزیع برقرار شد.
مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: پدیده خاموشی در این ایام سال عادی است و کارکنان صنعت برق آمادگی کامل برای مقابله با این شرایط در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند.

به گزارش ایرنا هفته گذشته شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای مقابله با گرد وغبار در این استان بیش از ۹۰ پست برق و ۳۰۰ زنجیره مقره برای پاکسازی و رفع آلودگی از شبکه را شست و شو کرد.

بر این اساس کار شست و شوی تجهیزات پست‌های برق و خطوط شبکه با سرعت بیشتری در حال انجام است.

پیش از این مدیر شبکه توزیع برق آبادان اعلام کرده بود: رطوبت بالای هوا باعث خارج شدن یک ایستگاه توزیع برق از مدار شد و به دنبال آن برق برخی از مناطق شهرستان آبادان، از جمله شهر آبادان،اروندکنار و چوئبده قطع شد.

حسام ثابتی افزوده بود: با روشن شدن هوا عوامل اجرایی رفع مشکل و وارد مدار کردن برق مناطق را آغاز کردند و تا ساعت ۱۰ امروز برق این مناطق وصل شد.

این دومین بار در چند روز گذشته است که رطوبت شدید هوا توام با گرد و غبار نشسته بر روی شبکه برق در آبادان، باعث قطع برق در برخی از مناطق این شهرستان می‌شود.

آبادان ۱۰۰ هزار مشترک برق دارد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دارای ۹ هزار و ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

منبع: ایرنا