رییس کمیسیون عمران مجلس ازاسکان زلزله‌زدگان اندیکا تایک ماه دیگرخبرداد
رییس کمیسیون عمران مجلس ازاسکان زلزله‌زدگان اندیکا تایک ماه دیگرخبرداد

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است با اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زلزله‌زدگان اندیکا حداکثر تا یک ماه آینده در خانه‌های خود مستقر شده و کار اسکان دایم به پایان برسد.

به گزارش عصر خوزستان؛ محمدرضا رضایی کوچی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا بیان کرد: دستگاه‌های امداد رسان از جمله هلال احمر و اورژانس در دقایق اولیه زلزله در این مناطق حضور یافته و امکانات لازم را دراختیار مردم قرار دادند و برای اسکان موقت نیز چادرهایی از طرف هلال احمر در اختیار مردم قرار گرفت.

وی افزود: اما چادرها کیفیت لازم را ندارند و طبق هماهنگی با وزیر کشور قرار است چادرهای بزرگ ‌تر و مناسب تر در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد و پس از آن اسکان دایم داده شوند.

رضایی کوچی بیان کرد: وظیفه اسکان دایم به عهده بنیاد مسکن است که با استقرار نیروها، کار آواربرداری توسط ۱۲ گروه در ۱۲ روستا آغاز شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر ساماندهی وضعیت اسکان مردم و تامین آب شرب، قرار است جاده مناسبی برای مردم ساخته شود.

وی ادامه داد: عمده امرار معاش مردم این منطقه دامداری است که به دلیل وقوع خشکسالی دچار مشکل شده است و وزارت جهاد کشاورزی باید در تامین خوراک دام آنها تلاش بیشتری داشته باشد؛ اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.

وی گفت: جمعیت قابل توجهی از مردم این منطقه نیز زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که حضور این نهاد در منطقه باید پررنگ ‌تر شود.

هیاتی از مسوولان کشوری متشکل از رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ۶ عضو این کمیسیون ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و معاون راهداری کشور برای بررسی مناطق آسیب‌دیده از زلزله شهرستان اندیکا روز یکشنبه وارد این شهرستان شد.

به گزارش عصر خوزستان روز جمعه گذشته هفتم مهر نیز رییس جمهوری به همراه معاون اول خود، وزیر کشور ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس بنیاد مستضعفان وارد شهرستان اندیکا شدند و به صورت میدانی از مناطق آسیب دیده از زلزله بازدید و با مردم این منطقه گفت و گو کردند.

رییس جمهوری در این بازدید دستور فوری رسیدگی به مناطق آسیب دیده از زلزله در اندیکا را صادر کرد.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

گفتنی است شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.