عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان ضمن هشدار نسبت به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان گفت: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۴۳ درصد بوده که نسبت به هفته قبل پنج درصد کاهش یافته است. به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که […]

عصر خوزستان:

هشدار نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان ضمن هشدار نسبت به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان گفت: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۴۳ درصد بوده که نسبت به هفته قبل پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک در مناطق شهری خوزستان از ۷۵ به ۶۰ درصد کاهش یافته همچنین در مناطق حاشیه‌ای نیز به پنج درصد رسیده است. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی استان نیز پایین بوده که باید نسبت به این موضوع تصمیم جدی گرفته شود. روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمایشگاه‌ها ثابت و پایین است.

علوی با بیان اینکه در هفته منتهی به ششم آبان‌ماه، از برگزاری تنها ۴۰ مراسم در خوزستان جلوگیری اما ۳۱ مراسم بزرگ عزا در این استان برگزار شد اظهار داشت: هفته گذشته سه هزار و ۵۰۴ بازدید از مطب پزشکان خوزستان انجام شد که صدور ۱۷۳ اخطار  و پنج مورد پلمب را به دنبال داشت. ۱۷ درصد این مطب‌ها فاقد تهویه بوده‌ و حداقل باید ۵۹۵ اخطار و ۱۸ پلمب انجام می‌ شد.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن روند اجرای طرح شهید سلیمانی در استان افزود: اکنون به ازای هر بیمار شناسایی شده در خوزستان  ۱.۵ نفر رهگیری و ۷/. نفر تست انجام می شود که عملا باید گفت طرح شهید سلیمانی در استان خوزستان متوقف شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هفته گذشته از ۶۳۹ داروخانه در سطح استان بازدید شد و تنها برای یک داروخانه اخطار صادر شده است در حالی که ۱۶ درصد این اماکن فاقد تهویه بوده‌ و باید ۱۰۲ اخطار و ۱۰ پلمب انجام می‌ شد. این موضوع نشان می دهد که در برخورد با متخلفین رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می شود.

در ادامه کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: روند واکسیناسیون دانش‌آموزی در استان به خوبی در حال انجام بوده اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: بر اساس آمار سامانه سیب، ۶۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خوزستان واکسینه شده اند اما بر اساس آمار آموزش و پرورش، بیش از ۷۱ درصد دانش آموزان واکسن زده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در برخی از مدارس استان بیان کرد: سه هزار واحد آموزشی دوره متوسطه در استان دایر است که تلاش می کنیم در هفته جاری میزان واکسیناسیون در مدارس را افزایش دهیم.

اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، هفت شهرستان زرد و ۱۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا