عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ نفر از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در آبادان، خرمشهر و شادگان علیه کرونا واکسینه شده‌اند. ساسان قربانی روز یکشنبه ، بیان کرد: ۵۶ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال باید در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان علیه […]

عصر خوزستان:

۳۰ هزار و ۶۹۱ دانش‌آموز در جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند

آبادان – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ نفر از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در آبادان، خرمشهر و شادگان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

ساسان قربانی روز یکشنبه ، بیان کرد: ۵۶ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال باید در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان علیه کرونا واکسینه شوند که تاکنون ۵۵ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی واجدان شرایط دریافت واکسن کرونا برای دانش آموزان آبادان را ۲۶ هزار و ۲۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای طرح واکسناسیون کرونا دانش آموزی ۱۵ هزار و ۱۴۶ دانش آموز آبادانی علیه کرونا واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین از ۱۵ هزار و ۶۴۱ دانش‌آموز خرمشهری ۱۲ تا ۱۸ سال، هشت هزار و ۸۶۳ دانش‌آموز مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بیان کرد: شهرستان شادگان نیز دارای ۱۳ هزار و ۹۲۹ دانش‌آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است که تاکنون ۶ هزار و ۶۸۲ نفر از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان واکسن کرونا تزریق کردند که این آمار فاصله زیادی با انتظار دانشگاه علوم پزشکی آبادان دارد.

قربانی گفت: روند استقبال از واکسیناسیون دانش‌آموزان در منطقه جنوب غرب خوزستان رو به افزایش است و امیدواریم والدین استقبال بیشتری از این طرح در راستای امنیت سلامت فرزندان خود داشته باشند.

وی با انتقاد از رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: عادی انگاری عجیبی در خصوص کرونا در جنوب غرب خوزستان شکل گرفته که خطر شروع پیک ششم را در منطقه در پی خواهد داشت.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

منبع: ایرنا