عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی جدید از اوایل پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد. به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: نوع مخاطره این سامانه رگبار، رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای […]

عصر خوزستان:

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه جدید بارشی

اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی جدید از اوایل پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: نوع مخاطره این سامانه رگبار، رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای و احتمال وقوع گرد و خاک همرفتی در مناطق شمالی و شرقی به ویژه ارتفاعات و  با توجه به ماهیت فصل پاییز به صورت نقطه‌ای و همرفتی در دیگر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، اثر مخاطره شامل احتمال شکستگی درختان،صاعقه، کاهش دید موقتی ، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک و جاری شدن سیلاب به صورت نقطه ای در مناطق کوهستانی است.

هواشناسی خوزستان مردم این استان را در خصوص به‌کار گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از رعد و برق، وزش باد، صاعقه و کاهش دید افقی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان هفته گذشته نیز در اطلاعیه‌ای از ورود نخستین سامانه بارشی پاییزی هشدار سطح زرده صادر کرد بود که تا روز شنبه ادامه داشت.

میزان بارندگی ناشی از این سامانه بارشی در روز جمعه در گتوند ۵.۳، صفی آباد دزفول ۴.۱، لالی ۲.۲ ، شوش ۱.۸، حسینیه اندیمشک ۰.۷ و بستان ۰.۲ میلیمتر ثبت شد.

منبع: ایرنا