عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۷۲ درصد جمعیت هدف دانش آموزی استان بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیبای آموزش و پرورش تاکنون واکسن کرونا تزریق کرده اند. به گزارش ایرنا کوروش مودت دوشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ پدافند غیر عامل در دبیرستان فرزانگان اهواز در جمع خبرنگاران […]

عصر خوزستان:

واکسیناسیون ۷۲ درصد دانش آموزان خوزستان

اهواز-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۷۲ درصد جمعیت هدف دانش آموزی استان بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیبای آموزش و پرورش تاکنون واکسن کرونا تزریق کرده اند.

به گزارش ایرنا کوروش مودت دوشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ پدافند غیر عامل در دبیرستان فرزانگان اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۶۲ درصد جامعه هدف دانش آموزی خوزستان در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه برای شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون دانش آموزان نشستی با روسای آموزش و پرورش و مسئولان سلامت استان برگزار شد ادامه داد: نسبت به ۲ هفته گذشته رشد خوبی را در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان خوزستان شاهد هستیم ولی باید این آمار بیشتر شود  تا مدارس بازگشایی شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: از استاندار خوزستان مجوز گرفته شده تا در هفته ۲ روز سامانه شاد تعطیل شود تا دانش آموزان امکان واکسیناسیون را داشته باشند.

مودت ازاولیای دانش آموزان خواست فرزندان خود را در مقابل کرونا واکسینه کنند تا امکان حضور در کلاس های درس را داشته باشند.

وی در ادامه هشدار داد هر نیرویی در آموزش و پرورش که در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان کوتاهی کند با وی برخورد خواهد شد لذا  همه روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید با جدیت پیگیر واکسینه کردن دانش آموزان باشند.ابزار تشویقی و تنبیهی برای انجام واکسیناسیون دانش آموزان در نظر گرفته شده که از هفته آینده عملیاتی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از دانش آموزانی که واکسن زده اند خواست مشخصات خود را در سامانه شاد بارگذاری کنند.

انجام ۱۸ طرح از سوی آموزش و پرورش خوزستان برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

مودت در ادامه بیان کرد: در دوران کرونا تبعات و مشکلاتی جسمی و روانی برای دانش آموزان ایجاد شد که از آن جمله می توان به بازماندگی از تحصیل دانش اموزان و آسیب های روانی و جسمانی اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در همین دوران ۱۸ طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی به دانش آموزان از سوی این اداره کل اجرا و دنبال شده است. برای افزایش تاب آوری دانش آموزان در این عرصه اقدامات خوبی انجام شده که طرح مبارزه با آسیب های اجتماعی و یاریگران زندگی از جمله این طرح ها است.

راهپیمایی ۱۳ آبان ماه

وی با اشاره به نحوه برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان ماه بیان کرد: هماهنگی لازم برای برگزاری این راهپیمایی از سوی آموزش و پرورش در حال انجام است.تعدادی از دانش آموزان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مراسم شرکت می کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خوزستان تزریق شده است.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، هفت شهرستان در حالت زرد و ۱۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

طبق آخرین تصمیم وزیر آموزش و پرورش مدارس از ابتدای آذر ماه امسال به صورت تدریجی بازگشایی می شوند، مدارس عشایری و روستایی به صورت حضوری از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز به کار کردند.

به دلیل کرونا طی ۲ سال اخیر مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شد که طبق اعلام استانداری خوزستان در این مدت ۳۰ هزار دانش آموز در این استان از تحصیل بازماندند.

منبع: ایرنا