عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر برق ناحیه خرمشهر از فعالیت همزمان ۱۲ گروه برای شست‌وشوی شبکه انتقال برق در این شهرستان برای پیشگیری از وقوع هاموشی خبر داد و گفت: ۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع برق خرمشهر شست‌وشو شد. حسین عبداله‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: دلیل خاموشی‌های اخیر در خرمشهر آلودگی سطوح خطوط […]

عصر خوزستان:

۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع برق خرمشهر شست‌وشو شد

آبادان – ایرنا – مدیر برق ناحیه خرمشهر از فعالیت همزمان ۱۲ گروه برای شست‌وشوی شبکه انتقال برق در این شهرستان برای پیشگیری از وقوع هاموشی خبر داد و گفت: ۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع برق خرمشهر شست‌وشو شد.

حسین عبداله‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: دلیل خاموشی‌های اخیر در خرمشهر آلودگی سطوح خطوط برق، همزمان با افزایش رطوبت هوا بود و پوشش‌دار بودن یا نبودن خطوط انتقال برق در این روند بی‌تاثیر بود چرا که این خاموشی از نوع فشار به شبکه متوسط بود.

وی خاموشی بیش از ۱۰ ساعته در خرمشهر را تکذیب کرد و گفت: روز گذشته در ۱۱ نقطه خرمشهر قطعی برق به صورت گسترده وجود داشت که از ساعت ۵.۳۰ دقیقه تا هفت ادامه داشت و پایداری برق به حالت عادی بازگشت و پس از آن هیچ نقطه‌ بدون برق وجود نداشت.

وی ادامه داد: نخستین نقطه‌ای که قطعی برق در آن اتفاق افتاد ساعت سه بامداد یکشنبه در غرب کارون بود و تا ظهر این مشکل برطرف شد.

به گزارش ایرنا گرد و غبار رسوب کرده در سطوح خطوط انتقال برق و همزمان رطوبت و شرجی ۹۹ درصدی، باعث قطعی برق ایستگاه‌های برق و خاموشی گسترده در آبادان، خرمشهر و اروندکنار، چوئبده و مینوشهر و روستاهای اطراف در روز یکشنبه هفته جاری شد.

حدود ۶۵ هزار مشترک برق در خرمشهر وجود دارد.

منبع: ایرنا