عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: تیم فوتبال صنعت‌نفت برای حضور مستمر و قدرتمند در سطح اول فوتبال کشور ، به بودجه پایدار و مستمر نیاز دارد. به گزارش ایرنا جهانگیر کی‌شمس روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: نمی‌توان از تیمی که درآمد و […]

عصر خوزستان:

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیازمند بودجه پایدار است

آبادان – ایرنا – سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: تیم فوتبال صنعت‌نفت برای حضور مستمر و قدرتمند در سطح اول فوتبال کشور ، به بودجه پایدار و مستمر نیاز دارد.

به گزارش ایرنا جهانگیر کی‌شمس روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: نمی‌توان از تیمی که درآمد و بودجه پایداری ندارد انتظار معجزه داشت؛ همه این تیم را رها کردند؛ این تیم با شرایط اسفناک فعلی در حالت سکته قرار دارد و تا به کما نرفته باید نجاتش داد.

وی گفت: صنعت‌نفت همه چیز مردم آبادان است و نباید آن را از مردم گرفت؛ ما در کشتی به گل نشسته‌ای هستیم که هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد.

سرپرست باشگاه صنعت‌نفت آبادان بودجه این تیم در فصل جدید لیگ برتر را ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: بیشتر تیم‌ها در لیگ برتر بیش از هزار میلیارد ریال بودجه در اختیار دارند این در حالیست که تمام بودجه ما اندازه ۲ بازیکن حریفان نیست.

کی‌شمش بیان کرد: با این شرایط چگونه با رقبا باید مقابله کنیم؟ هیچ مسوولی در آبادان به فکر این تیم نیست و فقط وعده می‌دهند.

وی با انتقاد از سازمان منطقه آزاداروند در حمایت از تیم فوتبال صنعت‌نفت  افزود: دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند وعده حمایت از تیم را داد اما در عمل اتفاقی نیفتاد؛ امسال قرار بود سازمان منطقه آزاد اروند ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه به تیم صنعت نفت اختصاص دهد اما هنوز قراردادی در این زمینه بسته نشده است.

کی‌شمس، زمان را مهمترین عامل برای آماده سازی تیم بیان کرد و گفت: اکنون ما به بودجه نیاز داریم و فردا دیر است اما متاسفانه این مورد در نظر گرفته نشده است.

وی خواستار نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به تیم‌های نفتی شد و افزود: وزیر ورزش اعلام کرد نگاه ویژه‌ای به تیم های نفتی خواهد داشت اما نمی‌دانیم این نگاه چگونست که هیچ حمایتی تاکنون از صنعت‌نفت نمی‌شود.

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان ادامه داد:مسوولان به ویژه وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد اروند پس از هشت ماه همچنان نسبت به تیم صنعت نفت بی توجه هستند و حتی نشستی برای بررسی مشکلات این تیم تشکیل نشده است.

وی گفت: امسال برای نخستین بار بازیکنان را در بازی‌های خارج از خانه به بهترین هتل می‌بریم و هواپیمای اختصاصی آنها را به شهرهای دیگر منتقل می‌کند تا بازیکن با خیال راحت‌تری به بازی فکر کند ولی این موارد نیازمند بودجه است.

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان ادامه داد: چند تیم لیگ برتری بیش از چهار هزار میلیارد ریال بودجه دارند ولی ما ۱۰۰ میلیارد ریال هم به زحمت داریم، چرا قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده فقط برای تیم‌های نفتی است.

کی‌شمش بیان کرد: عدالت در فوتبال ایران رعایت نشده زیرا از سال ۹۲ با اجرای قانون در مجلس شورای اسلامی، فقط تیم‌های نفتی متضرر شدند.

وی خواستار اجرایی شدن مسوولیت‌های اجتماعی توسط ارگان‌ها و سازمان‌های آبادان شد و گفت: تیم صنعت‌نفت جزو مسوولیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود و باید برای رهایی از بحران به آن کمک کرد.

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان با بیان اینکه اگر کمک مالی به تیم نشود روزهای بدتری در انتظار تیم صنعت‌نفت خواهد بود بیان کرد: تا زمان از دست نرفته همه پای کار بیایند و روحیه هواداران را حفظ کنند در غیر این صورت تیم وارد بحران جدی خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان به فعالیت تیم‌های پایه‌ای گفت: فصل گذشته چند بازیکن تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان منتقل شدند و اکنون نیز در ترکیب تیم به میدان می‌روند که نشان از توجه باشگاه به تیم‌های پایه‌ای است.

کی‌شمس افزود: امسال نیز برای تشکیل تیم امید از ۴۸۳ بازیکن بومی تست گرفته شد که در نهایت ۲۷ بازیکن نیز به عضویت تیم امید درآمدند.

وی گفت‌: اولویت تیم‌های پایه‌ای بازیکنان بومی و سپس بازیکنان استانی است. آبادان استعدادهای نهفته‌ای در زمینه فوتبال دارند که باید برای رشد آنها هزینه کرد.

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان با اعلام حمایت از کادر فنی تیم فوتبال بیان کرد: علیرضا منصوریان و کادر فنی مورد حمایت باشگاه هستند و مطمئن هستیم تیم از بحران خارج خواهد شد.

وی افزود: امسال ۹۹ درصد تیم، توسط کادر فنی بسته شده و تفکرات سرمربی به زودی در تیم دیده خواهد شد.

تیم فوتبال صنعت نفت از سه بازی گذشته خود در لیگ برتر، سه شکست در کارنامه دارد و در قعر جدول رده بندی لیگ قرار گرفته است. 

منبع: ایرنا