عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نساجی مازندران در حالی به مصاف هم می‌روند که یک تیم برای فرار از قعر جدول و دیگری برای صعود به رده‌های بالاتر بازی خواهد کرد. به گزارش ایرنا هفته چهارم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روزهای جمعه و شنبه آینده با چند […]

عصر خوزستان:

صنعت‌نفت آبادان - نساجی مازندران، فرصت نفت برای فرار از بحران

آبادان – ایرنا – تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نساجی مازندران در حالی به مصاف هم می‌روند که یک تیم برای فرار از قعر جدول و دیگری برای صعود به رده‌های بالاتر بازی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا هفته چهارم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روزهای جمعه و شنبه آینده با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود، در یکی از این رقابت‌ها بازی ۲ تیم پرطرفدار جنوب و شمال، یعنی صنعت‌نفت آبادان و نساجی قائمشهر است.

صنعت‌نفت آبادان با هدایت علیرضا منصوریان رقابت‌های لیگ برتر را با سه شکست پیاپی آغاز کرد. هفته گذشته در دیداری خانگی مغلوب میهمان خود فجر شهید سپاسی شیراز شد و اکنون به دنبال پایان دادن به شکست‌های خود است تا جایگاه خود را در جدول رده بندی لیگ بهبود بخشد.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود، تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میهمان خود فجر سپاسی شیراز، سه امتیاز مهم و ارزشمندی را از دست داد و در آن سوی میدان نیز تیم نساجی برابر میزبان مدعی خود گلگهر سیرجان به تساوی ارزشمندی دست یافت تا با روحیه مضاعفی از شاگردان منصوریان میزبانی کند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های مس رفسنجان، هوادار، و شهرخودرو مشهد از تیم‌های قعر جدولی است و برای صعود در جدول نیاز مبرم به سه امتیاز بازی خارج از خانه برابر نساجی دارد.

اما نساجی مازندران نیز که فصل را بر خلاف فصل گذشته با صلابت آغاز کرده و جزو تیم‌های میانی جدول است، بر خلاف فصل‌های گذشته یکی از تیم‌های با کیفیت لیگ برتر است و برای افزودن اندوخته‌هایش چشم به سه امتیاز بازی برابر زردپوشان آبادانی دارد.

نفتی‌ها که در این فصل از همه لحاظ با مشکل روبه رو هستند در این دیدار پس از سه بازی، منصوریان را روی نیمکت خود می‌بینند تا شاید حضور نفر اول کادر فنی، پایانی بر نتیجه نگرفتن نماینده آبادان در این فصل باشد.

صنعت‌نفت در خط حمله شروین بزرگ که در سه بازی گذشته نتوانسته برای تیمش گلزنی کند را در اختیار دارد و منصوریان امیدوار است پای مهاجم مورد علاقه‌اش به گلزنی باز شود؛ این بازیکن انتخاب اول منصوریان در برابر نساجی خواهد بود تا بتواند از قدرت بدنی و سرزنی این بازیکن برابر سرخپوشان مازندرانی استفاده کند.

در آن سوی میدان نیز نساجی مازندان با سه گل خورده در سه بازی گذشته خود یک خط دفاعی متوسط را در اختیار داشته که به نظر می‌رسد عبور از این خط دفاعی برای نفتی‌ها چندان کار سختی نباشد.

نساجی مازندران با یک برد، یک تساوی و یک باخت و کسب چهار امتیاز در رتبه هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و در برابر حریفان خود سه گل زده و سه گل خورده را در کارنامه دارد.

در آن سوی میدان شاگردان منصوریان، با سه شکست در سه بازی بدون امتیاز در رتبه شانزدهم جدول قرار دارند، نفتی‌ها نیز بدون گل زده و ۶ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

در آخرین تقابل‌ ۲ تیم، صنعت‌نفت آبادان میزبان نساجی بود و ۲ تیم به نتیجه مساوی یک بر یک رسیدند و با توجه به آماده بودن قرمزپوشان مازندرانی به نظر می‌رسد کار نفتی‌ها برای کسب امتیاز در شهر باران دشوار باشد.

منصوریان در این دیدار طالب ریکانی کارگردان اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد تا این مربی برای انتخاب هافبک طراح با چالش سختی روبه رو شود.

در تیم صنعت‌نفت مهدی حنفی و حکیم نصاری در کنار جوانانی مانند فاخر تهامی و امید حامدی‌فر می‌توانند خط میانی مستحکمی را برابر نساجی تشکیل دهند و پیروزی بر نساجی اکنون خواسته این هواداران است تا تیم خود را از قعر جدول جدا کنند.

اما مسعود شجاعی و حامد شیری ۲ بازیکن با تجربه نساجی در این فصل زوج خوبی را تشکیل داده‌اند که با سرعت بالای خود روز سختی را برای خط دفاعی صنعت‌نفت رقم خواهند زد.

یکی از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازیکنان صنعت‌نفت برای این بازی انگیزه خاصی دارند و حریف روز سختی را برابر ما تجربه خواهد کرد.

فاخر تهامی افزود: نساجی تیم بسیار خطرناکی است که در خانه میزبان است و برابر ما برای پیروزی به میدان خواهد آمد ولی ما نیز شانس بالایی برای کسب امتیاز داریم.

یکی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: هدفمان فقط کسب سه امتیاز این دیدار است و برای رسیدن به آن نیز تمرینات سختی را در چندروز گذشته پشت سر گذاشتیم.

حسین ساکی افزود: نساجی سخت گل می‌خورد و به راحتی نمی‌توان از این تیم امتیاز گرفت، این دیدار برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و با تمام دشواری‌ها به پیروزی خواهیم رسید.

سرمربی تیم صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: پیش از بازی با تیم نساجی، به لحاظ بدنی به یک فرم خوبی رسیده‌ایم.

علیرضا منصویان افزود:سعی می‌کنیم نخستین برد را در این فصل مقابل نساجی داشته باشیم و با امتیاز از آنجا بازگردیم هر چند که بازی سختی داریم.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان روز شنبه ۱۵ آبان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر میهمان نساجی مازندران است.

منبع: ایرنا