عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون گروه سنی جوان و دانش آموزان گفت: افزایش سرعت واکسیناسیون دانش آموزان در خوزستان حیاتی است. به گزارش ایرنا سیدمحمد علوی جمعه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: جوانان در صورت ابتلا به کرونا معمولا ریسک کمتری برای بستری شدن دارند اما […]

عصر خوزستان:

افزایش سرعت واکسیناسیون دانش آموزان در خوزستان حیاتی است

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون گروه سنی جوان و دانش آموزان گفت: افزایش سرعت واکسیناسیون دانش آموزان در خوزستان حیاتی است.

به گزارش ایرنا سیدمحمد علوی جمعه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: جوانان در صورت ابتلا به کرونا معمولا ریسک کمتری برای بستری شدن دارند اما با توجه به فعالیت و تحرک زیاد، موجب انتقال عفونت در جامعه و تهدید سلامت سایرین می‌شوند.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس متوسطه در روزهای آینده، اگر میزان واکسیناسیون به حد مطلوبی نرسد یا باید از بازگشایی مدارس جلوگیری شود و یا به کانون جدیدی برای انتشار ویروس تبدیل خواهند شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه پوشش واکسیناسیون دانش آموزان و افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله استان خوزستان به حد مطلوب نرسیده و  از متوسط کشوری پایین تر است، از مسوولان آموزش و پروش که درخواست داریم همچون گذشته با بهره گیری از تمام ظرفیت فرهنگی و تربیتی معلمان و فرهنگیان نسبت به ترغیب و تشویق والدین و دانش آموزان به امر مهم واکسیناسیون اقدام کنند.

اکنون بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا