عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: فرمانداران باید تقویت طرح شهید سلیمانی را در دستور کار قرار داده و پشتیبانی لازم از این طرح را به عمل آورند. به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد بیان کرد: قرارگاه […]

عصر خوزستان:

تقویت طرح شهید سلیمانی در دستور کار فرمانداران قرار گیرد

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: فرمانداران باید تقویت طرح شهید سلیمانی را در دستور کار قرار داده و پشتیبانی لازم از این طرح را به عمل آورند.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد بیان کرد: قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از بانک های خصوصی و دولتی دعوت کرد و آنها مشکلات خود را بیان کردند و در نهایت مقرر شد ظرف یک هفته‌ موانع کار را برطرف کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با گذشت کمتر از یک هفته، تقریباً بالای ۵۰ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بانک‌های خوزستان انجام شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: مطب ها و مراکز طب تشخیصی خوزستان نیز برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محل دغدغه ما بود که بنا شد سازمان نظام پزشکی محور کار باشد؛ همچنین قرار شد مرکز بهداشت و تیم‌های بازرسی در کنار یکدیگر کار بازدید از مطب ها را انجام و بحث فاصله گذاری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: ما باید به سمت اقدامات ایجابی گام برداریم به این شکل که ارایه خدمات منوط به کارت واکسیناسیون باشد و این سیاست را دنبال کنیم.

حیاتی ضمن تکریم از جامعه آموزش و پرورش، از تلاش آنها در امر واکسیناسیون تشکر کرد و گفت: در بحث بازرسی از صنوف، محور کار با اصناف و اداره صمت بوده و باید اقدام موثر در این زمینه انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: برخی از ارباب رجوع به هیچ وجه حاضر به ارایه کارت واکسن نیستند و از این طریق جو اداره را به هم می‌ریزند.

امیرحسین نظری افزود: این افراد به زور وارد سازمان شده و در مواردی با نیروی حراست ما درگیر می شوند که زیبنده نیست. حتی افسر نیروی انتظامی نیز با ارباب رجوع برخورد نمی کند.

وی گفت: این افراد زمانی که سر و صدا می‌کنند، برخی از این وضعیت فیلمبرداری کرده  و ما دیگر نمی‌توانیم به آنها چیزی بگوییم.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۴۵۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا