عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۱۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن ، در مراکز تعیین شده مثل مراکز بهداشت، اماکن آموزشی و سالن‌های ورزشی در خوزستان برای تزریق واکسن کرونای دانش‌آموزان این استان در نظر گرفته شده است. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل آموزش […]

عصر خوزستان:

واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستان در ۱۱۲ مرکز تجمیعی

اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۱۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن ، در مراکز تعیین شده مثل مراکز بهداشت، اماکن آموزشی و سالن‌های ورزشی در خوزستان برای تزریق واکسن کرونای دانش‌آموزان این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، کوروش مودت بیان کرد: پس از تصویب واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، این اداره کل در چندین بخشنامه به مناطق و نواحی چهل گانه خود اعلام کرد که بنا به درخواست واصل از مراجع واکسیناسیون، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای ثبت مشخصات و اطلاعات واکسینه شدگان را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند.

وی گفت: در واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان، علاوه بر پایگاه‌های علوم پزشکی، ۳۶ پایگاه توسط آموزش و پرورش با تمام امکانات، تجهیزات و نفرات در اختیار طرح واکسیناسیون فرهنگیان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اکنون هیچگونه اطلاعات و آماری در خصوص همکاری نکردن فرهنگیان در اجرای طرح واکسیناسیون از هیچ دستگاهی گزارش نشده است.

مودت افزود: با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد مدارس خوزستان (غیر از مدارس روستایی و عشایری) تاکنون به صورت غیرحضوری اداره می‌شوند، واکسیناسیون دانش‌آموزی علاوه بر کادر درمان، توسط مدیران مدارس و فرهنگیان در سراسر استان انجام می‌شود.

وی گفت: فرهنگیان خوزستان از ابتدای شیوع کرونا از همه امکانات شخصی خود و خانواده برای ادامه هرچه مطلوب‌تر روند آموزش مجازی دانش‌آموزان این استان دریغ نکردند به نحوی که ابتکار، ابداع و از خودگذشتگی‌ آنها در تدریس دانش آموزان خوزستانی و ادامه روند آموزش دانش آموزان با واکنش مثبت مسوولان ملی روبه رو شده است.

 مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز آماری را در خصوص روند ضعیف واکسیناسیون دانش آموزان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان منتشر کرده است که مدیر کل آموزش و پرورش استان این موضوع را رد کرده است.

طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تاکنون ۷۲ درصد جمعیت هدف دانش‌آموزی استان بر اساس اعلام سامانه سیبا این دستگاه در مقابل کرونا واکسینه شدند.

منبع: ایرنا