عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دبیر شورای سلامت اهواز از تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در منطقه غرب اهواز خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۷۵ هزار نفر دز اول و ۲۲۵ هزار نفر دز دومی هستند. دکتر مهران احمدی بلوطکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در […]

عصر خوزستان:

تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در غرب اهواز

اهواز – ایرنا – دبیر شورای سلامت اهواز از تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در منطقه غرب اهواز خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۷۵ هزار نفر دز اول و ۲۲۵ هزار نفر دز دومی هستند.

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۴۱ هزار نفر در غرب اهواز یک دز و ۹ هزار و ۱۰۰ نفر دز  دوم را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال حوزه غرب اهواز یک دز و ۱۶ درصد هر ۲ نوبت را تزریق کردند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ما یک دز و ۵۶ درصد هر ۲ دز را دریافت کرده اند و این روند همچنان در حال انجام است. 

وی افزود: چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه آمبولانس به صورت روزانه در مناطق حاشیه ای حضور دارند که بین یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ دز واکسن روزانه تزریق می کنند.

احمدی بلوطکی گفت: در هفته گذشته حدود ۹ هزار و ۶۰۰ دز واکسن توسط تیم های سیار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون ایمن‌ترین راه محافظت در برابر ویروس کرونا است افزود: بر اساس نتایج تحقیقات مختلف در مورد واکسن‌های کووید-۱۹ دریافت دوز دوم، ایمنی در برابر بیماری را افزایش می‌دهد و عدم دریافت دوز دوم موجب نقص در ایجاد پاسخ مطلوب ایمنی خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: از همه افرادی که دوز اول واکسن کرونای خود را تزریق کرده اند، درخواست می‌شود در زمان مقرر برای تزریق دوز دوم و تکمیل فرایند واکسیناسیون خود مراجعه کنند همچنین افراد بالای ۶۰ سال که دو دوز واکسن سینوفارم، برکت و بهارات را تزریق کرده و چهار ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته است برای دریافت دوز سوم واکسن خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا