عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رئیس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به استقبال ضعیف معلمان و دانش‌آموزان این شهرستان از واکسیناسیون گفت: کمتر از ۵۰ درصد دانش‌آموزان شادگان واکسن تزریق کردند و با این شرایط بازگشایی مدارس در این شهرستان به صلاح نیست. نوراله طاهری روز یکشنبه ، اظهار داشت: متاسفانه جامعه فرهنگی شادگان و دانش آموزان […]

عصر خوزستان:

شرایط برای بازگشایی مدارس در شادگان مهیا نیست

آبادان – ایرنا – رئیس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به استقبال ضعیف معلمان و دانش‌آموزان این شهرستان از واکسیناسیون گفت: کمتر از ۵۰ درصد دانش‌آموزان شادگان واکسن تزریق کردند و با این شرایط بازگشایی مدارس در این شهرستان به صلاح نیست.

نوراله طاهری روز یکشنبه ، اظهار داشت: متاسفانه جامعه فرهنگی شادگان و دانش آموزان همراهی مناسبی در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا ندارند و با این شرایط رسما  از آموزش و پرورش در خواست شده کلاس های حضوری را برگزار نکند.

وی با اشاره به شناسایی هشت دانش‌آموز شادگانی با علائم کرونایی افزود:این دانش‌آموزان در یکی از مدارس شادگان شناسایی شدند که در انتظار جواب آزمایش پی‌سی‌آر آنها هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شادگان گفت: در صورت مثبت شدن جواب آزمایش هشت دانش‌آموز و استقال نکردن سایر دانش‌آموزان از طرح واکسیناسیون نباید مدارس این شهرستان بازگشایی شوند.

وی بیان کرد:بر اساس پیش‌بینی تا امروز باید حدود ۹۰ درصد دانش آموزان و معلمان شادگانی دٌز اول واکسن کرونا را دریافت می کردند اما این میزان تاکنون محقق نشده است.

طاهری جمعیت فرهنگی شهرستان شادگان را سه هزار و ۶۰۰ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد کمتر از ۵۰ درصد واکسن دریافت کردند و انتظار می‌رود این قشر فرهنگی به عنوان الگو برای واکسینه شدن پیش قدم شوند.

وی ادامه داد: مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش شادگان برای تزریق دٌز اول و دوم واکسن فرهنگیان آماده هستند ولی این قشر که باید الگوی جامعه باشند برای تزریق واکسن همچنان مقاومت می‌کنند.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

منبع: ایرنا