عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: ارایه خدمات تامین اجتماعی استان به جامعه هدف به سرعت به سمت غیرحضوری پیش می‌رود تا شرکای این سازمان بتوانند با خدمات بهتر و باکیفیت تری را دریافت کنند. سیدمحمد مرعشی روز دوشنبه ، با بیان اینکه ارایه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف تامین اجتماعی […]

عصر خوزستان:

ارایه خدمات تامین اجتماعی خوزستان به سمت غیرحضوری پیش می‌رود

اهواز – ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: ارایه خدمات تامین اجتماعی استان به جامعه هدف به سرعت به سمت غیرحضوری پیش می‌رود تا شرکای این سازمان بتوانند با خدمات بهتر و باکیفیت تری را دریافت کنند.

سیدمحمد مرعشی روز دوشنبه ، با بیان اینکه ارایه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف تامین اجتماعی ، بخشی از اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شود افزود:باید تدابیر کارساز در خصوص پدافند غیرعامل را عملیاتی کرد تا تامین اجتماعی به سازمانی چابک و هوشمند تبدیل شود.
وی گفت:تامین اجتماعی خوزستان اکنون با زیرپوشش قرار دادن بیش از سه  میلیون نفر از جمعیت استان، دارای ۳۶ شعبه ، ۴ شعبه اقماری ، ۲۰ کارگزاری و ۴ کارگزاری اقماری در بخش بیمه ای و در بخش درمان با دارا بودن ۳۲ مرکز درمانی شامل هشت بیمارستان ، ۱۳ درمانگاه یک دی کلینیک و ۱۰ پلی کلینیک است که  به ۶۱ درصد از جمعیت خوزستان خدمات ارایه می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی خدمات تامین اجتماعی، استقرار پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و سایر حوزه ها با هدف بازدارندگی ، تسهیل در مدیریت بحران، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمت رسانی و ارتقای پایداری موضوع بسیار با اهمیتی است و در این راستا انجام خدمات غیرحضوری و حذف دفترچه های درمانی ، اقدامی ارزشمند در راستای پدافند غیرعامل است.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان افزود:با توجه به شیوع بیماری کرونا ، کاهش مراجعه حضوری به شعب سازمان که نقش موثری در کاهش هزینه ها و رضایت مندی مردم دارد، به زودی شاهد ارایه تمامی خدمات به صورت غیر حضوری در این سازمان خواهیم بود.
وی گفت:با توجه به گسترش ارایه خدمات غیر حضوری در بستر اینترنت در سازمان متبوع، به منظور حفظ امنیت و پایداری شبکه اقدام به استفاده از نرم افزارهای ایمنی و امنیتی ساخت داخل کشور کرده است.

پارسال تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ را با هدف ارایه ۳۰ خدمت غیرحضوری و کاهش ۷۰میلیونی مراجعه حضوری جامعه هدف اجرایی کرد.

تداوم خدمات غیرحضوری در کارگزاری های رسمی تا پایان سال
مرعشی ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک همراه با افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی و به منظور استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی ‌جهت تسریع در اجرا و پیشبرد اهداف مزبور، ارایه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف توسط کارگزاری‌های رسمی تا پایان امسال تمدید شده است.
به گزارش ایرنا با همه گیری ویروس کرونا بسیاری از سازمان های اداری ، خدمات خود را با هدف کاهش موارد ابتلا به این ویروس، به صورت غیرحضوری و غیرکاغذی انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا