عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار آبادان گفت: واکسیناسیون موتوری در روستاهای آبادان آغاز شده و قرار است این طرح را با کمک بسیج و هلال احمر در شهر آبادان نیز اجرایی کنیم تا میزان واکسیناسیون به حد مطلوب برسد. به گزارش ایرنا سید زین العابدین موسوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا […]

عصر خوزستان:

آغاز واکسیناسیون موتوری در روستاهای آبادان

اهواز – ایرنا – فرماندار آبادان گفت: واکسیناسیون موتوری در روستاهای آبادان آغاز شده و قرار است این طرح را با کمک بسیج و هلال احمر در شهر آبادان نیز اجرایی کنیم تا میزان واکسیناسیون به حد مطلوب برسد.

به گزارش ایرنا سید زین العابدین موسوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اهواز بیان کرد: میزان واکسیناسیون در افراد بالای ۵۰ سال شهرستان آبادان، ۹۸ درصد بوده که این میزان در روستاها ۶۹ درصد است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در مناطق شهری آبادان ۵۶ درصد و در مناطق روستایی ۵۵ درصد است؛ همچنین تاکنون ۷۷ درصد جمعیت شهری و ۵۸ درصد جمعیت روستایی بالای ۱۲ سال آبادان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند. 

وی ادامه داد: نشست‌های مستمری با افراد دارای نفوذ و شیوخ آبادان در راستای انجام واکسیناسیون برگزار کردیم که بسیار موثر بود؛ همچنین نیروهای بسیجی در بحث واکسیناسیون روستایی کمک بسیاری به ما کردند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

موسوی گفت: با توجه به توقف مرگ و میر ناشی از کرونا در آبادان، امیدواریم با اقدامات لازم بتوانیم میزان واکسیناسیون در این شهرستان را به حد مطلوب برسانیم.

فرماندار اندیمشک نیز در این نشست، تبلیغات گسترده در سطح شهرها را راهکار مناسبی برای مبارزه با کرونا و وارد نشدن خوزستان به موج جدید بیماری دانست.

پیمان جهانگیری افزود: طرح شهید سلیمانی در شهرستان اندیمشک به خوبی در حال انجام است البته معتقدیم که تبلیغات لازم برای مقابله با کرونا در سطح خوزستان کم شده و همه چیز برای مردم عادی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به گونه ای ساده‌انگاری در سطح جامعه رواج پیدا کرده که انگار کرونایی وجود ندارد و این موضوع بسیار خطرناک است.

وی گفت: امروز یک بیمار کرونایی ۹۸ ساله در این شهرستان جان خود را از دست داد؛ وی هر ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده بود.

وی با قدردانی از بسیج و سپاه اندیمشک در اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام واکسیناسیون افزود: با توجه به قرمز شدن پلدختر و دره شهر و نزدیکی این ۲ شهرستان با اندیمشک، تمهید لازم در نظر گرفته شده و تلاش می کنیم روی تبلیغات محیطی بیشتر کار کنیم.

فرماندار شوش گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزی و روستایی در این شهرستان با شتاب بالایی در حال انجام است.

عدنان غزی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دره شهر در استان ایلام و همجوار با شوش، به حالت قرمز درآمده، نیاز است که در بحث بهداشتی اقدامات موثری در شهرستان شوش انجام شود.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای بسته شدن راه‌ها را داریم و در صورتی که این موضوع به ما ابلاغ شود اقدام لازم را انجام می دهیم.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا