عصر خوزستان: آبادان – ایرنا -جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت:مرزبانی با اشراف کامل و کلی بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بوده و اجازه هیچگونه ناامنی در نوار مرزی را نخواهد داد. سردار جلال ستاره روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرزهای آبادان و خرمشهر ، اظهار داشت: با وجود اینکه در […]

عصر خوزستان:

جانشین مرزبانی ناجا: اجازه ناامنی در مرزها را نخواهیم داد

آبادان – ایرنا -جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت:مرزبانی با اشراف کامل و کلی بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بوده و اجازه هیچگونه ناامنی در نوار مرزی را نخواهد داد.

سردار جلال ستاره روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرزهای آبادان و خرمشهر ، اظهار داشت: با وجود اینکه در اطراف کشور ،دریایی از ناامنی وجود دارد اما با تلاش شبانه روزی مرزبانان امنیت در مرزهای ایران از جمله استان خوزستان کاملا برقرار است.

وی افزود: مرزبانان با هوشیاری و جانفشانی مانند یک سد در برابر امواج ناامنی از خارج به داخل ایستاده و امروز شاهد امنیت قابل قبولی در داخل کشور هستیم. 

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا هوشمندسازی مرزها را امری لازم و ضروی دانست و گفت: در مرزها علاوه بر ابزارهای نظامی ، به دلیل هزینه بر بودن روش‌های سنتی باید کنترل مناطق مرزی با ابزارهای نوین انجام شود لذا باید به سمت هوشمندسازی مرز پیش برویم و این اقدام از یک دهه قبل در مرزبانی در حال انجام است. 

سردار ستاره تحقق امنیت پایدار، برقراری امنیت و مردم داری را از اهداف مهم مرزبانی دانست و بیان کرد: استیفای حقوق مرزنشینان وظیفه ذاتی مرزبانی است و ما با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری خادمان مردم هستیم و باید همواره تلاش کنیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

وی ماموریت اصلی و ذاتی مرزبانان را حفظ و صیانت از مرزهای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: سلحشوران و ایثارگران مرزبانی با مجاهدت وصف ناشدنی برای انجام موفق ماموریت‌های خود در تلاش هستند.

سردار ستاره افزود: عقبه امنیت باعث توسعه می‌شود و امروزه امنیت در استان خوزستان و سایر استان‌های مرزی در وضعیت پایدار و مناسب است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امنیت ضامن توسعه، اشتغال و اقتصاد پویا است گفت: به لطف خدا مردم نجیب و با ایمان استان خوزستان در کنار نیروهای مسلح، امنیت بسیار مطلوبی را با توجه به مرز مشترک با کشور عراق به ارمغان آورده‌اند.

ایران و عراق بدنبال حفظ امنیت در آبراه اروندرود هستند

وی گفت: تاریخ نشان داده اروندرود دارای استعداد زیادی برای ایجاد جنگ و درگیری است ولی امروز با هوشیاری و اجرای قوانین مناسب امنیت مناسبی در این رودخانه ایجاد شده است.

سردار ستاره بیان کرد: شاید در طول تاریخ این امنیتی که امروز در رودخانه اروند ایجاد شده است کمتر دیده شده است که این امنیت با همکاری طرف عراقی صورت گرفته است چرا که ۲ طرف ایرانی و عراقی بدنبال حفظ امنیت در آبراه اروندرود هستند.

وی اظهار داشت: با ایجاد امنیت پایدار در اروند رود ، زمینه برای سرمایه گذاران و تاجران فراهم شده است.

منبع: ایرنا