عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: سران طوایف ، بزرگان عشایر و معتمدین استان خوزستان یار و یاور نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت پایدار هستند. به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری چهارشنبه در نشست با شیوخ و سران عشایر آبادان در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار […]

عصر خوزستان:

سردار اشتری:عشایر خوزستان یار نیروی انتظامی در تامین امنیت هستند

آبادان – ایرنا – فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: سران طوایف ، بزرگان عشایر و معتمدین استان خوزستان یار و یاور نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت پایدار هستند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری چهارشنبه در نشست با شیوخ و سران عشایر آبادان در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: عشایر در اغلب مسائل از قبیل بحران‌ها و نزاع‌ها به موازات اقداماتی که همکاران ما در نیروی انتظامی انجام می‌دهند اقدامات ایجابی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به بدعت نادرست تیراندازی غیرمجاز در برخی از مراسم‌های شادی و عزا در منطقه افزود:سران عشایر با توجه به آثار و تبعات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تیراندازی‌ به خصوص در مجالس عروسی و عزاداری، اختلافات خانوادگی و ملکی با ورود به موقع به مسائل می‌توانند به روسای کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها در اقدامات اجرایی کمک کنند تا در حل اختلافات مردم تسریع شود.

فرمانده ناجا گفت: وظیفه پلیس تامین امنیت پایدار در جامعه است و در این راه مردم و سران عشایر با نفوذ کلامی که در طوایف دارند بهترین همراه و یار ناجا هستند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه شیوخ، سران طوایف و بزرگان عشایر باید ورود جدی‌تری در حوزه تیراندازی‌های غیرمجاز داشته باشند، بیان کرد: تیراندازی‌ که منجر به ایجاد ناامنی می‌شود ،خروج سرمایه و سرمایه گذار را به دنبال دارد که نتیجه آن کاهش اشتغال و احساس امنیت است علاوه بر آن باعث می‌شود شهروندان نیز شهر خود را رها کنند.

وی با قدردانی از تعامل بسیار خوب مرزنشینان با مرزبانی در تامین امنیت بیان کرد: امروز مرزنشینان بالاترین پشتوانه انتظامی و مرزبانی در تامین امنیت مرزها هستند و در هر منطقه مرزی که مرزنشینان با مجموعه انتظامی همکاری و تعامل داشته‌اند نیروی انتظامی با کمترین هزینه در انجام ماموریت‌ خود موفق عمل کرده است. 

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه ناجا حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم است، گفت: نیروی انتظامی در انجام این رسالت و نیز تامین امنیت ، آرامش و آسایش مردم با همه وجود تلاش می‌کند و تقدیم هزاران شهید از سوی مرزبانی و انتظامی در مرزها و شهرهای کشور مصداق این خدمت بی‌منت مجموعه انتظامی است. 
وی اظهار داشت: امروز مجموعه نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای مسلح با اقتدار برای تامین امنیت و آرامش در کشور تلاش می‌کند و در هیچ نقطه از کشور ناامنی نداریم. 

سردار اشتری با تاکید بر نقش عشایر منطقه در ایجاد نظم و امنیت جامعه، خواستار سخت گیری‌ بیشتر نسبت به سارقان به عنف در دستگاه‌ قضایی شد تا این افراد فرصت ارتکاب جرم در جامعه را نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: رافت و مهربانی با مردم سرلوحه کار ناجا است و خودروها و موتورسیکلت ها نباید به راحتی راهی پارکینگ شوند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار از شیوخ و سران عشایر آبادان تقدیر و تشکر کرد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف بازدید از یگان‌های انتظامی و مرزبانی در جنوب غرب خوزستان صبح روز چهارشنبه وارد آبادان شد.

دیدار با خانواده شهید نیروی انتظامی، نشست با مرزبانان و بازدید از مناطق مرزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از برنامه‌های سفر فرمانده ناجا به این منطقه است.

منبع: ایرنا