عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اعلام اینکه سفر کاروان‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است گفت: با نظرمسئولان ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. سردار پاسدار […]

عصر خوزستان:

سفر کاروان‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است

آبادان – ایرنا – جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اعلام اینکه سفر کاروان‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است گفت: با نظرمسئولان ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

سردار پاسدار سیدقاسم قریشی چهارشنبه در حاشیه نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و مسوولان ستادهای استانی راهیان‌نور سراسر کشور ، در آبادان اظهار داشت:با توجه به روند خوب واکسیناسیون جمعی در کشور و با این توجه به اینکه اکثر مردم واکسن کرونا تزریق کرده اند لذا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی زمینه برای حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی فراهم شده و تدبیری خاصی نیز اندیشیده شده است.

وی افزود: نشست های هماهنگی اردوهای راهیان نور از چند وقت پیش آغاز شده و درصدد آماده‌سازی یادمان‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور برای پذیرایی از راهاین نور هستیم. اکثر این مکان‌ها در استان‌های میزبان راهیان نورآماده پذیرایی از کاروان‌ها هستند.

سردار پاسدار قریشی گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مشتاقان حضور در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس محروم شدند که تلاش شد در اولین فرصت زمینه حضور زائران در مناطق عملیاتی و در قدمگاه شهدا و میعادگاه ایثارگران فراهم شود.

وی افزود: مناطق مختلف یادمانی دفاع مقدس در جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و کردستان همچنین اردوگاه‌های متعدد راهیان نور برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور آماده شده‌اند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور، یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را گنجینه ناب و سرمایه ای ارزشمند برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان دانست و افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه نیروهای جوان، دانشجویان، دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان برای اعزام به مناطق دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده اند.

وی به فعالیت هزاران نفر از نیروهای مردمی به عنوان خادم الشهدا در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ظهار داشت:نگاه مردم به یادمان‌های دفاع مقدس همانند امکان مقدس زیارتی است.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: این ستاد برای همکاری با افراد خیری که قصد پذیرایی از راهیان نور در مسیرهای منتهی به مکان‌های زیارتی دفاع مقدس به ویژه در استانهای میزبان از جمله خوزستان،  کرمانشاه،  آذربایجان غربی، ایلام و همچنین مناطق دریایی در بندرعباس و بوشهر را دارند آمادگی دارد.

وی افزود:در ۲ سال گذشته که حضور زائران راهیان نور به دلیل شیوع کرونا میسر نشد زیارت یادمان‌های شهدا از طریق شبکه‌های مجازی فراهم شده بود.

منبع: ایرنا