عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس بیمارستان کودکان اهواز از کاهش مراجعه بیماران کرونایی به این مرکز درمانی خبر داد و گفت: روند مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به این بیمارستان یک سوم کاهش یافته است. دکتر محسن علی سمیر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت بیماری کووید ۱۹ […]

عصر خوزستان:

کاهش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان کودکان اهواز

اهواز – ایرنا – رییس بیمارستان کودکان اهواز از کاهش مراجعه بیماران کرونایی به این مرکز درمانی خبر داد و گفت: روند مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به این بیمارستان یک سوم کاهش یافته است.

دکتر محسن علی سمیر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت بیماری کووید ۱۹ نسبت به ۲ هفته قبل که با موج شدید تنفسی و گوارشی بیماران مواجه بودیم ، کاهشی شده و بخش اورژانس بیمارستان کودکان اهواز خلوت تر از قبل است.

وی بیان کرد: اکنون یک بخش ۲۰ تخته برای بیماران تنفسی و یک بخش دیگر با ۲۰ تخت برای بیماران گوارشی در نظر گرفته شده است. 

رییس بیمارستان ابوذر اهواز با اشاره به مراجعه بیماران دارای آنفلوآنزا و خدمت رسانی به آنها گفت: دوره کمون بیماری آنفلوآنزا نسبت به کرونا کوتاه تر بوده و حس بویایی و چشایی در بیماران دارای آنفلوآنزا تغییر نمی کند اما درد اندام های بدن در آنفلوآنزا بیشتر از کرونا است. در مواقعی علائم این ۲ بیماری نزدیک به هم بوده که تشخیص آن برای پزشک سخت است.

وی بیان کرد: از آنجا که واکسنی برای کودکان زیر ۱۲ سال تولید نشده، خانواده ها باید مراقب سلامت فرزندانشان باشند تا از کرونا مصون بمانند.

علی سمیر گفت: اکنون در فصل شیوع بیماری آنفولانزا هستیم و از آنجا که این بیماری شباهت بسیاری با کرونا دارد، ممکن است روند کرونا در بین کودکان ثابت و احتمال ورود به موج ششم را داشته باشیم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس افزود: در شرایطی که میزان واکسیناسیون در استان به ۸۰ درصد نرسیده است بازگشایی مدارس به صلاح نیست ضمن اینکه باید ۲ هفته از زمان نوبت دوم واکسن دانش آموزان گذشته باشد.

رییس بیمارستان کودکان اهواز گفت: بهتر است هر منطقه بر اساس شرایط خاص خود نسبت به بازگشایی مدارس تصمیم گیری کند تا شاهد شیوع بیماری نباشیم.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

در حال حاضر بیش از چهار میلیون و ۴۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا