عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این جمعیت از زمان وقوع زمین لرزه در اندیکا تاکنون، به هشت هزار و ۳۹۲ نفر از زلزله‌زدگان امداد رسانی کرده است. به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی روز جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تیم های امدادی هلال احمر ۳۸ روز است که در […]

عصر خوزستان:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از هشت هزار نفر در منطقه زلزله‌زده اندیکا

اهواز – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این جمعیت از زمان وقوع زمین لرزه در اندیکا تاکنون، به هشت هزار و ۳۹۲ نفر از زلزله‌زدگان امداد رسانی کرده است.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی روز جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تیم های امدادی هلال احمر ۳۸ روز است که در مناطق زلزله زده اندیکا خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه در کنار امدادرسانی، برخی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از جمله اقلام زیستی، معیشتی و بهداشتی تامین شد گفت: تاکنون بیش از یک هزار و۶۷۰ چادر اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده اندیکا توزیع شده است.
خدادادی افزود: هم اکنون این جمعیت خدمات حمایتی را در این‌ منطقه ارایه می دهد و از مسوولان، خیران و اقشار مختلف مردم خواستاریم با مشارکت در پویش همدلی و مهربانی در رفع بخشی از محرومیت های این مناطق کمک کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر تامین چادر و اقلام غذایی و بهداشتی مورد نیاز زلزله زدگان، با حمایت خیران و کمک های مردمی در قالب پروژه های حمایتی و پویش “همدلی و مهربانی” خدمات رسانی به زلزله زدگان سرعت گرفته است.

وی گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ بسته غذایی ، ۲۰۰ بسته بهداشتی و ۵۰۰ کیسه آرد به زلزله زدگان اندیکا  اهدا شده است و یکهزار و ۵۰۰ کیسه آرد دیگر خریداری شده که به محض دریافت از کارخانه آرد، بین آنها ،توزیع خواهد شد.

خدادادی با بیان اینکه ایجاد سرپناه موقت برای حفظ دام زلزله زدگان از سرما نیز در حال انجام است افزود: ۳۰ تیم امدادی متشکل از نجاتگران داوطلب و جهادگران این جمعیت در طول این مدت به امر خدمت‌رسانی مشغول بوده و به تمام نقاط متاثر از زلزله در اندیکا، سرکشی و امدادرسانی کرده اند.
وی بیان کرد: علاوه بر اقدامات امدادی و حمایتی،  فعالیت هایی دیگری همچون حمایت روانی و اجرای پروژه های فرهنگی، همکاری با آموزش و پرورش عشایر برای دایر شدن کلاس های درس،مشارکت در زمینه واکسیناسیون عشایر و همکاری با سازمان دامپزشکی برای غربالگری دام زلزله زدگان اندیکا انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد خانه هلال برای امر امداد رسانی به نقاط مختلف شهرستان اندیکا گفت: سه خانه هلال در این شهرستان راه اندازی در جریان زلزله اخیر راه اندازی شده و تعداد خانه های هلال اندیکا به هشت مرکز رسیده است.

از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مهر امسال پنج زمین لرزه در شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان رخ داد که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود.

طبق اعلام استاندار خوزستان این زمین لرزه ها پنج هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرده است.

۹۸۰ خانه در این شهرستان براثر زلزله تخریب و یکهزار و ۹۵۰ خانه دچار آسیب شده است.

منبع: ایرنا