عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت نماز گفت: ارتباط جوانان با نماز، خطوط دفاعی ما را در برابر دشمن مستحکم می‌کند. به گزارش ایرنا حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی روز شنبه در همایش سراسری نماز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی […]

عصر خوزستان:

ارتباط جوانان با نماز خطوط دفاعی ما را مستحکم می‌کند

دزفول – ایرنا – امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت نماز گفت: ارتباط جوانان با نماز، خطوط دفاعی ما را در برابر دشمن مستحکم می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی روز شنبه در همایش سراسری نماز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول افزود: تحقیقاتی میدانی پیرامون علل نماز نخواندن برخی افراد انجام شده که براساس آنها مشکل ما در آموزش خانواده، صنعت سینما، آموزشگاه‌ها و وجود یک جریان سکولار و بی‌اعتقاد در جامعه است.
وی با بیان اینکه جریان سکولار به دنبال قطع ارتباط انسان با نماز است، ادامه داد: جامعه بی‌نماز جامعه بی‌پناه است ضمن اینکه افرادی که به نماز، ارتباط با خدا، سجده و رکوع نیاز دارند ما هستیم و گرنه خداوند نیازی به نماز ما ندارد.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه غرب در جریان رنسانس و اشتباهات کلیسا از معاد و دین گسسته شد، گفت: امروز کار به جایی رسیده که فنلاند مرفه ترین کشور دنیا بیشترین آمار خودکشی را در جهان دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت فرانسه کتابی در زمینه چرایی خودکشی جوانان فرانسوی که از بهترین شرایط زندگی برخوردارند، منتشر کرده که در آن علت، بی‌اشتهایی نسل جوان غربی به زندگی عنوان شده است.

حجت الاسلام حاجتی اضافه کرد: در این کتاب عنوان شده بیشترین خودکشی‌ها در فصل بهار رخ می‌دهند چون جوانان می‌بینند دنیا در فصل بهار شکفته شده ولی درونشان پژمرده است.

۸۰ درصد قرص‌های آرامش بخش جهان در آمریکا مصرف می‌شود

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ۸۰ درصد قرص‌های آرامش بخش جهان در آمریکا مصرف می‌شوند، گفت: اروپا با میلیون‌ها تن قرص خواب آور به خواب می‌رود.

وی اضطراب را دلیل عمده جرم و جنایت دانست و افزود: این اضطراب فرد را دچار بیماری‌های شدید روانی نظیر ترس از آینده و حزن نسبت به گذشته می‌کند که هیچ دارویی ندارد. 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حضرت محمد(ص) تنها کسی بود که داروی این بیماری‌های روانی را یافت، اظهارداشت: جوانان مومن نسبت به آینده هراسی ندارند.

وی با خاطره گویی از دوران دفاع مقدس به آرامش یک جوان ۱۸ ساله دزفولی در اوج بمباران قرارگاه لشکر هفت ولیعصر(عج) در جاده خرمشهر اهواز اشاره کرد و افزود: این جوان که گویی ۸۰۰ سال تجربه جنگ داشت در حالی که خمپاره به نقاط مختلف قرارگاه اصابت می‌کرد در پاسخ به سوال من مبنی بر چگونگی اوضاع گفت تا زمانی که به وظیفه خود عمل می‌کنیم اوضاع آرام و عالی است.

حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر لزوم انتقال تجربه‌های رزم جوانان دوران دفاع مقدس به نسل‌های جدید گفت: اکنون خاطرات رزمندگان ما در بزرگترین آکادمی‌های رزمی دنیا به سربازان آموزش داده می‌شوند.

وی سلاح انبیاء را دعا دانست و افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس با سلاح‌های ابتدایی در برابر تجهیزات پیشرفته دشمن ایستادند و پیروز شدند که دلیل آن دعا و ایمان آنها بود.

نحوه ایستادن پاسدار ایرانی مقابل ناو آمریکا لرزه به اندام دشمن انداخت

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تقابل نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی و هدایت نفتکش به سواحل ایران اظهارداشت: نماز در برابر دشمن قدرت ایجاد می‌کند همانطور که تصویر نحوه ایستادن یکی از پاسداران نیروی دریایی سپاه مقابل ناو مجهز آمریکایی لرزه به اندام دشمن انداخت.
وی با بیان اینکه ناوهای ۱۴۸ متری آمریکا در تقابل با قایق‌های ۱۰ و ۱۴ متری سپاه درمانده شدند، افزود: ایران بلایی به سر ابرقدرت جهان آورده که هنگام عبور از تنگه هرمز باید با زبان فارسی سخن بگوید تا اجازه عبور دریافت کند.
حجت الاسلام حاجتی گفت: هنگام تقابل قایق‌های تندروی نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی به قایق‌ها گفته شد از سر راه ما کنار بروید ولی  قایق‌های سپاه به ناوها چسبیدند و آنها را مجبور به تغییر مسیر کردند.
وی پشتوانه این عظمت و قدرت نیروهای ایرانی را نماز، دعاو عبادت دانست و افزود: نیروهای ایران با توجه به ارتباطی که با خالق یکتا دارند هرگز شکست نمی‌خورند.

امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطره یکی از یاران این شهید والامقام پرداخت و گفت: نماز انسان‌های قدرتمند نظیر سردار سلیمانی می‌سازد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی اهمیت زیادی به نماز می‌داد و مردمدار بود، افزود: تصویر مردمداری حاج قاسم در مجلات مختلف جهان منتشر و زیر آن عنوان شده بود این همان مردی است که محاصره ۳۶۰ درجه‌ای دشمن را شکست و آمریکا را درمانده کرد.

آموزش نماز به ۶ هزار فراگیر آموزشگاه شهید باکری دزفول
فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری نیز در این همایش با اشاره به اهمیت نماز در دین مبین اسلام گفت: سال گذشته ۶ هزار نفر از فراگیران آموزشگاه، آموزش‌های مرتبط با نماز را دریافت کردند.
سرهنگ فضل الله آبسری افزود: مربیان در این دوره‌های آموزشی به فراگیران نمازآموزی و اشکالات نماز آنها را رفع کردند که جا دارد از این مربیان و دفتر نمایندگی ولی فقیه و سایر دست اندرکاران قدردانی شود.
وی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهارداشت: همایش سراسری نماز برای نخستین بار در همه رده‌های نیروی زمینی سپاه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول برگزار شده است.
فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول با بیان اینکه سپاه به امر نماز اهمیت زیادی می‌دهد، اظهارداشت: کمیسیون منزلت نماز در فرماندهی و ستاد اقامه نماز در دفتر نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه شهید باکری برای اقامه نماز در این آموزشگاه برنامه ریزی می‌کنند.
وی با بیان اینکه تمام امور آموزشگاه هنگام اقامه نماز اول وقت تعطیل می‌شوند، افزود: به دلیل شرایط کرونا برنامه‌ها تا حدودی محدود شده بود ولی نماز در سه وقت با رعایت پروتکل‌ها در آموزشگاه اقامه ‌می‌شد.
سرهنگ آبسری در پایان از دفتر نماندگی ولی فقیه در آموزشگاه بابت هماهنگی برگزاری همایش نماز در آموزشگاه شهید مهدی باکری قدردانی کرد.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شعار اصلی این همایش را “نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه” اعلام و بیان کرد: این همایش به دلیل اهمیت موضوع نماز که از شاخصه‌های سپاه است با حضور تمام یگان‌های نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

حجت الاسلام محمود جارون افزود: این همایش نخستین همایشی است که به صورت رسمی و هماهنگ در نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود که قرار است آذرماه امسال نیز همایش سراسری نماز به صورت جمع بندی در تهران برگزار شود.

وی افزود: افرادی که به اقامه نماز و خدمت به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند توسط کمیته ارزیابی همایش شناسایی و به منظور الگوسازی و فرهنگ سازی در بین کارکنان و جامعه مورد تشویق قرار گرفتند.

ارتباط جوانان با نماز خطوط دفاعی ما را مستحکم می‌کند

تجلیل از ۲۱ پاسدار و سرباز وظیفه فعال در زمینه ترویج نماز

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا برای برگزاری این همایش اظهارداشت: آثار هنری در زمینه مقاله نویسی، شعر، ساخت انیمیشن، تواشیح، دکلمه و سایر اقدامات با انتشار فراخوانی در سطح یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه کشور جمع آوری شدند.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش در دزفول ارتقای روحی، روانی و معنویت کارکنان مطابق با اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تقرب آنها به پروردگار است.

حجت الاسلام جارون گفت: ۱۴ نفر از برادران رسمی پاسدار و هفت نفر از سربازان وظیفه که در زمینه ترویج نماز فعال بوده‌اند، در این همایش تجلیل شدند.

نخستین همایش سراسری نماز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز شنبه با حضور حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول، حجت الاسلام عبداللهی امام جمعه موقت دزفول و جمعی از فرماندهان و مدیران و فراگیران آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول برگزار شد.

 ترویج و توجه به فرامین مقام معظم رهبری درخصوص نماز،  مساجد و نمازخانه‌ها، جذب قشر کودک و نوجوان به نماز و احیای مساجد محوری در این همایش مورد تاکید قرار گرفتند. 
پخش کلیپ از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت نماز و شعرسرایی درخصوص نماز از دیگر بخش‌های این همایش بود.

فیلمی کوتاهی با عنوان نماز زورکی که توسط فراگیران گردان دوم آموزشگاه شهید مهدی باکری دزفول تولید شده بود نیز در این همایش پخش شد.

منبع: ایرنا