عصر خوزستان: لارستان- ایرنا- خانواده و مادر گرانقدر شهید والامقام “رحیم غلامزاده” که از سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم لارستان استان فارس آرمیده بود رضایت دادند که همچنان پیکر مطهر این کبوتر خونین بال میهمان مردم مومن، ولایتمدار و شهیدپرور و خونگرم منطقه بیرم و استان فارس بماند. فرمانده سپاه ناحیه […]

عصر خوزستان:

پیکر شهید اهل شوش خوزستان در لارستان فارس می ماند

لارستان- ایرنا- خانواده و مادر گرانقدر شهید والامقام “رحیم غلامزاده” که از سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم لارستان استان فارس آرمیده بود رضایت دادند که همچنان پیکر مطهر این کبوتر خونین بال میهمان مردم مومن، ولایتمدار و شهیدپرور و خونگرم منطقه بیرم و استان فارس بماند.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان در همین زمینه گفت: دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه جاری مردم و مسئولان شهرستانی و محلی در منطقه لارستان و بخش بیرم آماده استقبال باشکوه از مادر گرانقدر و خانواده این شهید والامقام هستند.

سرهنگ عیسی افسری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار دشت: برنامه ریزی های لازم برای لحظه های شیرین دیدار خانواده محترم و مادر بزرگوار با فرزند شهیدشان و با همکاری حوزه امور ایثارگران استانداری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به عمل آمده است.

پیکر شهید اهل شوش خوزستان در بیرم فارس می ماند

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت اقدامات و تمهیدات لازم برای آماده سازی محل آرامگاه شهید به منظور حضور خانواده محترم شهید و زیارت مرقد مطهر فرزندشان و همچنین برگزاری مراسم استقبال از سوی دستگاه های دولتی و مردم شهید پرور و ولایتمدار بخش بیرم با محوریت حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) سپاه ناحیه لارستان نیز انجام شده است.

او افزود: بر اساس برنامه زمانبندی آیین استقبال رسمی از خانواده و مادر محترم این شهید اهل شهرستان شوش خوزستان از ظهر روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه توسط مردم، خانواده معزز شهدا، رزمندگان، ایثارگران، بسیجیان، مسئولان محلی و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان لارستان و تنی چند از مسئولان و مردم شهرستان شوش در بخش بیرم لارستان برگزار خواهد شد.

سرهنگ افسری یادآور شد: پیکر مطهر این شهید سال ۹۳ با عنوان گمنام در شهر بیرم لارستان دفن شده بود که چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ و پس از بررسی و نتایج قطعی آزمایش های DNA مشخص شده که این پیکر مربوط به شهید رحیم غلامزاده اهوازی فرزند کاظم اهل شهرستان شوش استان خوزستان است.

او تصریح کرد: این شهید والامقام متولد هفتم فروردین ماه ۱۳۴۶ در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۶۷ یعنی دو ماه قبل از اتمام جنگ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

پیکر شهید اهل شوش خوزستان در بیرم فارس می ماند

وی افزود: با رضایت خانواده محترم شهید، پیکر این آلاله گلگون کفن در بخش بیرم خواهد ماند و مرقد مطهر شهید اهوازی تا همیشه زیارتگاه عاشقان و ملجاء دلسوختگان درخطه  لارستان بزرگ خواهد بود.

سرهنگ افسری اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده از سوی فرمانداری ویژه لارستان با خیرین نیک اندیش و معتمدین محلی و به برکت قدوم پرخیر و برکت مادر شهید اهوازی، همزمان با برگزاری این مراسم معنوی،تنی چند از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد در سطح شهرستان نیز آزاد خواهند شد.

شهرستان لارستان در دوران جنگ تحمیلی ۳۰۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا