عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از عواملی که منجر به کاهش رتبه خوزستان در جدول کشوری واکسیناسیون شده، واکسیناسیون روستایی است. به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دکتر عرفان مردانی یکشنبه شب افزود:  در حالی که واکسیناسیون در جمعیت […]

عصر خوزستان:

خوزستان در واکسیناسیون روستایی از متوسط کشوری عقب است

اهواز – ایرنا – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از عواملی که منجر به کاهش رتبه خوزستان در جدول کشوری واکسیناسیون شده، واکسیناسیون روستایی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دکتر عرفان مردانی یکشنبه شب افزود:  در حالی که واکسیناسیون در جمعیت شهری خوزستان ۸۰ درصد و تقریبا مشابه وضعیت میانگین کشوری (۸۲ درصد) می باشد اما واکسیناسیون مناطق روستایی استان اکنون ۶۵ درصد است.

وی افزود: لازم است فعالیت های ایجابی و تبلیغی در راستای ترویج واکسیناسیون، با تمرکز بیشتری بر مناطق روستایی استان خوزستان صورت بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش کلانشهر اهواز ۸۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد:  علاوه بر اهواز، جمعیت هشت شهر دیگر استان شامل بهبهان، دزپارت، آغاجاری، گتوند، رامهرمز، امیدیه، اندیمشک، شوشتر و هندیجان نیز بیش از ۸۰ درصد واکسینه شده اند که این رقم در شهرهای بهبهان و دزپارت به ترتیب ۸۹ و ۸۸ درصد بوده و از شهرهای دارای پوشش بالا در کشور محسوب می شوند.

مردانی گفت: اما پوشش واکسیناسیون کمتر از ۶۵ درصد در برخی شهرستان ها از قبیل شادگان، کارون ، دشت آزادگان ، اندیکا، باوی، خرمشهر ، حمیدیه، کرخه و هویزه منجر به تنزل رتبه کشوری استان خوزستان در جدول ملی واکسیناسیون شده است. 

وی افزود: در شهری مثل شادگان ۴۸ درصد از جمعیت واکسن زده اند و فقط ۱۵ درصد از این افراد ۲ دُز واکسن دریافت کرده اند که باید با آسیب شناسی و رفع موانع، زمینه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون در این مناطق فراهم کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گستردگی جغرافیایی و تنوع بافتی در خوزستان یکی از ویژگی هایی است که این استان را از سایر استان های کشور متمایز کرده است لذا باید در مقایسه آمار و شاخص های مختلف وضعیت استانی واکسیناسیون به تفاوت ها و ویژگی های مختص هر استان توجه کرد.

وی افزود: امیدواریم اکنون که موجودی و تنوع واکسن ها در استان خوزستان به حد مطلوبی رسیده و تمامی امکانات و نیروی انسانی حوزه سلامت، ستادهای استانی و شهرستانی، بسیج، سپاه ، هلال احمر، گروه های جهادی برای انجام واکسیناسیون سراسری به منظور جلوگیری از ایجاد پیک جدید کرونا به صحنه آمده اند شاهد افزایش مراجعه و مشارکت هم استانی ها در تزریق واکسن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی باشیم.

 تاکنون بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا