عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: ویژه برنامه “یک قصه، یک کتاب ” به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، روز دوشنبه در انجمن قصه‌گویی این کانون در اهواز آغاز شد. بهرام یارزاده دهکردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ویژه‌ برنامه […]

عصر خوزستان:

ویژه برنامه "یک قصه یک کتاب "در کانون پرورش فکری خوزستان آغاز شد

اهواز – ایرنا – معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: ویژه برنامه “یک قصه، یک کتاب ” به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، روز دوشنبه در انجمن قصه‌گویی این کانون در اهواز آغاز شد.

بهرام یارزاده دهکردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ویژه‌ برنامه در طول هفته کتاب، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در صفحه‌ی اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون خوزستان، به نشانی ghesehgoueekhouzestan، توسط یک قصه‌گو اجرا می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه یک قصه، یک کتاب با حضور مریم فهیم پور، کارشناس هنرهای نمایشی و مرجان نوروزی، الهام بهادرقنواتی، لیلا رحمانیان، امل ساکی، زینب موسوی و زهرا شوشتری از مربیان توانمند قصه گوی خوزستانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی این کانون، روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ با نواختن زنگ مطالعه کتاب به صورت همزمان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر خوزستان آغاز شد.

وی افزود: برپایی نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی ، گفت‌وگوهای مستقیم و زنده با نویسنده‌ها، شاعران، مترجمان و تصویرگران نام‌آشنا و محبوب کتاب‌های کودک و نوجوان و برگزاری مهرواره‌های بال‌های کاغذی، کتاب گویا، و نیز سفر هفت کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به روستاها و مناطق کم برخوردار شهری و اجرای برنامه فرهنگی و هنری برای آنها، از جمله برنامه هایی است که با محوریت هفته کتاب در خوزستان برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکیست دومین دورهمی حضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز به مناسبت هفته کتاب، با عنوان یار مهربان امروز دوشنبه ۲۴ آبان‌ در اهواز برگزار شد.

مسابقه کتابخوانی با ” عنوان کرونا و جامعه ایران “ 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهموری اسلامی ایران مسابقه کتابخوانی از کتاب ” کرونا و جامعه ایران، سویه‌های فرهنگی و اجتماعی” برگزار می‌شود.

مرتضی جمشیدی روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به صورت مجازی برگزار می شود و نسخه الکترونیکی دریافت کتاب در سامانه پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.ricac.ac.ir   (ازبخش انتشارات / متن کامل آثار/ کتاب/ کرونا و جامعه ایران ) قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه سوالات مسابقه از بخش دوم کتاب با عنوان فرهنگ، هنر و رسانه طراحی شده است، گفت:همزمان با آغاز مسابقه سوالات ازطریق سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی  khz.farhang.gov.ir قابل مشاهده و پاسخگویی است.

جمشیدی، زمان شرکت در مسابقه کتابخوانی را ۲۴ آبان تا یکم آذر همزمان با هفته کتاب عنوان کرد و افزود: به برگزیدگان جوایزی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اهدا می‌شود.

هفته کتاب امسال از ۲۴ آبان تا یکم آذر در سراسر کشور با شعار (جای خالی را با کتاب خوب پر کنید) درحال برگزاری است.

منبع: ایرنا