عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس استان خوزستان روز سه شنبه در آیینی در محل کتابخانه مرکزی اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند. به گزازش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، استاندار خوزستان در این آیین اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از حلقه‌های تاریخی نظام جمهوری […]

عصر خوزستان:

پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس استان خوزستان تجلیل شدند

اهواز – ایرنا – نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس استان خوزستان روز سه شنبه در آیینی در محل کتابخانه مرکزی اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزازش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، استاندار خوزستان در این آیین اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از حلقه‌های تاریخی نظام جمهوری اسلامی است که در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی یک الگوی موفق  به شمار می‌رود از این رو ضرورت دارد این الگو برای اجرا در ابعاد مختلف نظام مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که دفاع مقدس بخشی از الگویی است که به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می‌شود که در بُعد دفاع مقدس خود را نشان داد اظهار داشت: یک حاکمیت و یک نظام حکمرانی ابعاد متنوعی از اداره کشور، مسایل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی دارد همچنین در دفاع از مرز بوم و دفاع از ارزش‌های خود از نظامی برخوردار است که بر اساس الگو، اهداف و اصول انقلاب اسلامی استوار شده است.

 وی با اشاره به اهمیت ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی بر اساس آن شکل گرفت و پاس داشت این ارزش‌ها در جهت تداوم نظام توضیح داد: عواملی که به وجود آورنده یک حکومت و یک نظام هستند همان عوامل تداوم بخش آن نظام به شمار می‌روند از این رو باید این عوامل را پاس بداریم و تقویت کنیم و به یک الگو در صحنه عمل تبدیل کنیم.

تعمیم دفاع مقدس به بخش‌های مختلف نظام

استاندار خوزستان تاکید کرد: بزرگداشت‌ها و پاسداشت‌ها صرفا برای یادی از تاریخ نیست بلکه باید این الگو و ارزش را به صحنه عمل بیاوریم، ما در بخشی از نظام حکمرانی جمهوری اسلامی یک گوشه خالص دفاع مقدس را شاهد بودیم که باید آن را به سایر بخش‌ها نیز تعمیم دهیم.

وی بر شناخت و تبیین دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود در این راستا باید بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را  به شکل خالص حفظ کنیم.

جلوگیری از تحریف ارزش‌های دفاع مقدس

وی با تاکید بر ثبت ارزش‌های دفاع مقدس توضیح داد: ارزش‌های دفاع مقدس را باید پاس بداریم آنها را به ثبت برسانیم اجازه ندهیم این ارزش ها تحریف شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به بهره‌مندی از حضور جانبازان و شهدای زنده بیان کرد: وجود این سرافرازان  وظیفه سنگینی را به ما یادآور می‌شود که بایستی براساس عقلانیت و در عین حال پایبندی به اصول، آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب اسلامی بتوانیم مسایل و مشکلات جامعه را حل کنیم. سرمایه‌های اجتماعی نظام را تقویت کنیم و بتوانیم جایگاه نظام  مقدس جمهوری اسلامی را  ارتقا ببخشیم.

وی ادامه داد: امروز وظیفه سنگینی بر عهده نویسندگان است تا آنچه را که در میان کتاب‌های خود در قالب‌های مختلف برای بیان تاریخ به ثبت می‌رسانند را به شکلی واضح  و به دور از هر گونه تحریف به نسل جاری و نسل بعد منتقل کنند

خلیلیان یادآور شد: ما با نسلی  مواجه هستیم که ممکن است ذهنیت عینی از دفاع مقدس نداشته باشند و آنچه را که می‌شنود و از لابه‌لای  کتاب‌ها و سخنرانی ها به آنان منتقل می‌شود تجسمی از دفاع مقدس باشد

وی با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های تخصصی در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است و می تواند به عنوان مرجعی برای  مطالعات و پژوهش‌ها در حوزه دفاع مقدس باشد.

 در پایان این نشست از نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس تقدیر شد و از ۴۱ عنوان کتاب این حوزه رونمایی شد.

منبع: ایرنا