عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رویکرد این منطقه آزاد در راستای حمایت از تولیدات و محصولات فرهنگی به خصوص چاپ کتاب در آبادان و خرمشهر است. به گزارش ایرنا قدرت اله طمیمیان یکشنبه در یازدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد ومقاومت و آیین رونمایی از تقریظ […]

عصر خوزستان:

رویکرد منطقه آزاد اروند حمایت از تولیدات فرهنگی در آبادان و خرمشهر است

آبادان – ایرنا – معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رویکرد این منطقه آزاد در راستای حمایت از تولیدات و محصولات فرهنگی به خصوص چاپ کتاب در آبادان و خرمشهر است.

به گزارش ایرنا قدرت اله طمیمیان یکشنبه در یازدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد ومقاومت و آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب “تنها گریه کن” اظهار داشت:منطقه آزاد اروند تاکنون توجه خاصی به حوزه دفاع مقدس و ادبیات آن داشته و از این پس این رویکرد تقویت خواهد شد.

وی افزود:یکی از مهمترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه تقویت روحیه ایثار و مقاومت است و برای این کار باید اخلاق و منش شهدا در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شود.

طمیمان گفت:دوران دفاع مقدس منصه ظهور و صحنه جاویدان ایثار و فداکاری شهدا بود که خون آنها انقلاب اسلامی را حفظ کرد.

وی افزود:عزت و سربلندی نظام اسلامی به برکت خون مطهر شهدا است و همه مسئولان و مردم به دعای خیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیازمند هستند و تکریم آنان، ارزش گذاری به جامعه و حکومت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند مادران شهدا را الگو یی راستین برای زنان و دختران امروز عنوان کرد و اظهار داشت:این انسان‌های پاک خالصانه فرزندان خود را در راه اسلام تقدیم انقلاب کردند.

به گزارش ایرنا در این آیین از کتاب شعر غمستان خزاعی نوشته مهدی خزاعل که در ۸۰ صفحه و ۲بخش فارسی و عربی با موضوع آیینی و مذهبی نوشته شده رونمایی شد.

همچنین کتاب خاطرات جنوب شامل خاطرات دوران پس و پیش از دفاع مقدس و نیز کتاب چرا و چگونه کتاب بخوانیم نوشته فاطمه پور اکرمی رونمایی شد.

تعدادی از مادران شهدا و نیز کتابداران نمونه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز در این آیین تجلیل شدند.

کتاب تنها گریه کن نوشته اکرم اسلامی، روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است که از سوی انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده و مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

در این کتاب تصویری کوتاه و مختصر از یک عمر فرمانبری و ولایت‌پذیری بانویی بیان شده که فرزندش را فدای استقلال این سرزمین کرده و خود نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشت فروگذاری نکرد.

منبع: ایرنا