عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون شهرهایی که کمتر از میانگین استانی است، باید تا هفته آینده تا ۱۰ درصد افزایش یابد. به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان در جدول واکسیناسیون کشوری […]

عصر خوزستان:

لزوم افزایش واکسیناسیون در شهرهای با پوشش پایین خوزستان

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون شهرهایی که کمتر از میانگین استانی است، باید تا هفته آینده تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان در جدول واکسیناسیون کشوری جزو چهار استان آخر است که پوشش پایین برخی شهرها در کسب این رتبه پایین موثر است.

وی حضور فرمانداران در جلسات ستاد مدیریت کرونا خوزستان را الزامی دانست و افزود: متاسفانه در نشست امروز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، برخی از فرمانداران و حتی معاون آنها پشت سیستم نبودند که لازم است بازرسی استانداری اسامی این فرمانداران را به این ستاد ارایه دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اجرای محدودیت هوشمند در استان گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی هر چه سریعتر واکسن خود را تزریق کنند در غیر این صورت باید هر ۱۵ روز یک بار با هزینه شخصی تست پی.سی.آر انجام دهند.

وی افزود: علاوه بر تزریق واکسن، نباید از بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که میزان رعایت آن در خوزستان کاهش یافته، غافل شویم. هر چند موارد بیماری کمتر شده اما نباید دچار عادی انگاری شویم.

حیاتی بیان کرد: انتظار داریم که شهرهای با پوشش پایین واکسیناسیون، هر چه سریعتر موانع کار خود را برطرف کنند و آمار واکسیناسیون را افزایش دهند.

هم اکنون ۳۳۶ بیمار کرونایی در خوزستان بستری بوده که از این تعداد ۲۱۱ نفر در بخش های عادی هستند.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند. 

موارد بیماری در هفته منتهی به ۲۸ آبان نسبت به هفته پیش از آن ۲۵.۸ درصد، و موارد بستری و فوت نیز به ترتیب هفت و ۳۴ درصد کاهش داشته است.

منبع: ایرنا